شبیخون فرهنگی دشمن را با پشتوانه دفاع مقدس پاسخ می دهیم، صدور فرهنگ مقاومت با ترجمه آثار فاخر

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، به گزارش خبرنگاران ، مراسم کلنگ زنی احداث نمایشگاه دائمی چندمنظوره دفاع مقدس نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و رونمایی از کتب جدیدالانتشار و افتتاح ساختمان جدید مدیریت حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نزاجا، امروز 16 شهریور با حضور امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ علی جهانشاهی، معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی و امیر فهمیده قاسم زاده، جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در سازمان ایثارگران نزاجا برگزار گردید.

شبیخون فرهنگی دشمن را با پشتوانه دفاع مقدس پاسخ می دهیم، صدور فرهنگ مقاومت با ترجمه آثار فاخر

کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش در این مراسم گفت: ما در نیروی زمینی پررنگ ترین مؤلفه هایی که به آن اعتقاد داریم ولایت محوری، عدالت محوری و شایسته سالاری است و عدالت محوری یعنی حفظ وجود ولی امر مسلمین و صراط مستقیم یعنی در راستا رهبری و ولی امر مسلمین باشیم.

وی اظهار کرد: امروز معتقدیم صراط مستقیم امت اسلامی، ولایت است و ولایت است که باعث می گردد، راه را تشخیص دهیم و گمراه نشویم و منظور از نعمت هم ولی محترم فقیه است که باید پروانه وار گرد شمع ولایت بگردیم و پروانه وار بسوزیم.

حیدری مطرح نمود: در نیروی زمینی به رزمندگان یاد می دهیم که در شب های تاریک برای یافتن جهت به ستاره قطبی و هفت برادران نگاه نمایند، امروز در جغرافیای عشق و ایثار نیروی زمینی 46 هزار ستاره وجود دارد که هر کدام می توانند جامعه ای را به طرف صراط مستقیم و وعده های الهی رهنمون باشند.

فرمانده نیروی زمینی توضیح داد: ما فقط در نیروی زمینی ارتش وارث 46 هزار شهید هستیم، این افراد به خاک و خون کشیده شدند تا نظام جمهوری اسلامی استحکام یابد، امروز ما در سایه سار درختی نشسته ایم که ریشه در خون 46 هزار شهید دارد و نگهداشت یاد آنها از واجبات است.

حیدری با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرموده اند: گنجینه دفاع مقدس یک گنجینه تمام نشدنی است، اضافه نمود: با این گنجینه می گردد به جنگ با شبیخون فرهنگی رفت و با پشتوانه شهدا و دفاع مقدس به شبیخون دشمن پاسخ داد و در مقابل جبهه فرهنگی دشمن ایستاد. ما امروز در ابتدای راه بسیار طولانی هستیم که باید با توکل به خدا، سربازان عرصه فرهنگی پرچم آغشته به خون شهیدان را بر دست بگیرند و به پیش بروند.

وی گفت: ما در ابتدای راه پر فراز و نشیب هستیم و باید با توکل بر خدا و همانند شهدا که با نثار جان خویش از حیثیت نظام دفاع کردند، امروز به عنوان سربازان فرهنگی با جعلیات که دشمن وارد فرهنگ ما می نماید مبارزه کنیم، ما هم متعهد هستیم که از سربازان عرصه فرهنگی، دفاع و پشتیبانی کنیم.

در ادامه این مراسم از کتب جدیدالانتشار نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با موضوعات تاریخ دفاع مقدس، حوادث و رویدادهای سال 1361 و 1362 در دو جلد، مدیریت بحران در حادثه تروریستی، im a live و مدیریت بحران در اغتشاشات با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش رونمایی شد.

حسن صادق نیا، رئیس اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس (حادم) نیروی ارتش نیز در این مراسم به ارائه گزارشی از عملکرد حادم پرداخت و تشکیل و تجهیز مدیریت های حادم استانی و راه اندازی نهضت ترجمه به منظور صدور فرهنگ ایثار، جهاد و مقاومت به خارج از مرزهای جمهوری اسلامی ایران را از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته در این مجموعه برشمرد.

وی همچنین توضیح داد: رسالت خود را بر آن می دانیم تا با راهنمایی افسران، درجه داران و افسران جنگ نرم در ارتش با بکارگیری قدرت قلم و مبارزه تن به تن در فضای سایبر به کابوسی برای تحریف نمایندگان جنگ تحمیلی و مهاجمان فرهنگی تبدیل شویم و در این راه گام های خود را یکی محکم تر از دیگری خواهیم برداشت.

صادق نیا مطرح نمود: در اجرای اوامر متاع و نورانی فرماندهی کل قوا مبنی بر افزایش صدبرابری فعالیت های فرهنگی و هنری و تدابیر ارزنده و حکیمانه آن فرمانده فرهیخته و در راستای طرح لبیک یا امام خامنه ای 16 نزاجا که مزین به نام حضرت زین العابدین(ع) است، اقدامات و فعالیت هایی پس از تأیید مدیریت مستقیم حادم نزاجا در سطح نیروی زمینی انجام شد که بعضی از مهمترین آنها شامل تدوین نقشه راه حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نزاجا، انجام 4 مرحله جلسات شورای اجرایی حادم نزاجا در حضور امیر معاون محترم هماهنگ نماینده و هیئت معاونین نزاجا، انتزاع مدیریت حادم از سازمان ایثارگران و قرار دریافت آن در تابعیت قرارگاه فرماندهی در اجرای مصوبات شورای عالی حادم، راه اندازی نهضت ترجمه و تشکیل کارگروه ترجمه آثار فاخر و برگزیده دفاع مقدس به زبان های انگلیسی و عربی به منظور صدور فرهنگ ایثار و مقاومت به خارج از مرزهای ایران اسلامی، بازسازی ساختمان حادم نزاجا و تدوین شیوه نامه اجرای برنامه های چهلمین سالگرد دفاع مقدس با برنامه ریزی 7 هزار و 680 برنامه در سطح نزاجا در طول 43 هفته، شناسایی نویسندگان و داستان نویسان در سطح نزاجا و تشکیل کلاس های روایتگری است.

اهداء لوح تقدیر و تجلیل از خانواده های شهدا، امیران و نویسندگان، سرانجام بخش این مراسم بود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 4851

به "شبیخون فرهنگی دشمن را با پشتوانه دفاع مقدس پاسخ می دهیم، صدور فرهنگ مقاومت با ترجمه آثار فاخر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبیخون فرهنگی دشمن را با پشتوانه دفاع مقدس پاسخ می دهیم، صدور فرهنگ مقاومت با ترجمه آثار فاخر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید