شهرداری منطقه 10 در تخریب ساخت وسازهای غیرمجاز مصمم است

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، خبرگزاری خبرنگاران-سرپرست شهرداری منطقه 10 تبریز گفت: این منطقه در راستای وظایف قانونی خود در اجرای دقیق ماده 100 شهرداری ها مصمم بوده و در این بخش با جدیت عمل می نماید.

شهرداری منطقه 10 در تخریب ساخت وسازهای غیرمجاز مصمم است

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛ حسن گنجی در تبادل نظر با برنامه تلویزیونی تبریزیم اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه راستاگشایی امتداد 42 متری از برنامه های عمده این منطقه در سال 1401 است.

وی با بیان اینکه پروژه های راستاگشایی در منطقه ها کم برخوردار یکی از مهمترین اقدامات منطقه در راستای توانمندسازی این منطقه ها و آزادسازی راستاهایی است که سالیان سال بلاتکلیف می باشد اضافه نمود: شاخص ترین پروژه منطقه راستاگشایی امتداد خیابان 42 متری به کوثر شرقی است که پیش از این در منطقه مطرح شده و بیش از 30 سال است که این پروژه نیمه کاره و مسکوت مانده و به معضلی بزرگ برای اهالی تبدیل شده است.

وی با توجه به اینکه اهتمام شهردار تبریز و شورای شهر بهسازی، آسایش و امنیت منطقه ها حاشیه نشین است، ادامه داد: بزرگترین پروژه تملک راستاگشایی مخصوصا در قلب حاشیه نشینی امتداد خیابان 42 متری است که در مورد راستاگشایی مذکور و مقاوم سازی حاشیه نشینی در سال 1401 بودجه در نظر گرفته شده است.

وی اضافه نمود: مطالعات کامل روی آن انجام یافته و طرح هایی برای این موضوع ارائه شده است برابر طرح تفصیلی لوایحی در قالب مصوبه شورای شهر به کمیسیون ماده 5 رسیده اگر این لوایح در شورای اسلامی تصویب گردد، سال آینده شاهد اتفاقات خوبی در شهرداری منطقه 10 خواهیم بود.

گنجی در ادامه سخنان خود به اهمیت طرح راستا گشایی امتداد 42 متری و تاثیر گذار بودن اجرای این پروژه در روان سازی عبور و مرور شهری اشاره و یادآور شد: این طرح که به عنوان نجات تبریز معروف است از جمله اقدامات مهم شهرداری در جهت ساماندهی منطقه ها حاشیه نشین بوده بر همین اساس درجهت برطرف معضلات و ایجاد شرایطی مناسب درسطح منطقه پروژه های اولویت دار از جمله راستا گشایی 42 متری درسال 1401 وارد فاز عملیاتی خواهد شد و در نهایت راستا مذکور به اتوبان پاسداران وصل می گردد.

گنجی در ادامه توضیحات کنترل و جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز را از دیگر برنامه های خود مطرح نمود و اضافه نمود: مهمترین اولویت شهرداری منطقه 10 برخورد قاطع با خاطیان این عرصه است و این منطقه در راستای وظایف قانونی خود در اجرای دقیق ماده 100 شهرداری ها مصمم بوده و در این بخش با جدیت عمل می نماید.

وی اضافه نمود: در صورتی که اداره های خدمات رسان مانند شرکت آب، گاز، برق و مخابرات به ساختمان هایی که غیر مجاز ساخته شده اند خدمات ارائه ندهندکمتر کسی اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز می نماید.

سرپرست شهرداری منطقه 10 توضیح داد: تخریب این سازه ها احتیاجمند طی فرایند قانونی و سخت است اما در صورت عدم ارائه خدمات و انشعاب به این واحدها سازندگان مجبور به دریافت مجوز شده و جلوی ساخت و ساز غیر مجاز گرفته می گردد.

وی تاکید نمود: شهروندان به منظور پیشگیری از هدر رفت سرمایه خویش، به جهت اطلاع از شرایط بنا پیش از هرگونه معامله از شهرداری منطقه استعلام و از خرید املاک قولنامه ای جدا خودداری نمایند.

گنجی در سرانجام این برنامه تلویزیونی در تشریح ارائه خدمات محلی به عدم زیرساختاهای شهری در محلات سطح حوزه اشاره نمود و گفت: شهرداری این منطقه برای حفاری های متعدد و بدون برنامه شرکت آب و فاضلاب در سطح منطقه تاوان سنگینی می دهد.

وی با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب بدون مجوز اقدام به 150 کیلومتر لوله گذاری شبکه فاضلاب درسطح منطقه نموده تخریب آسفالت خیابان ها و معابر را از جمله خسارت های حفاری ها گفت و اضافه نمود: که برای بازسازی آسفالت معابر سطح حوزه 6 میلیارد تومان اعتبار احتیاج بود که حدود 14 میلیارد تومان هزینه کردیم.

وی گفت: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته برای ساماندهی محلات سطح منطقه حدود 40 میلیارد اعتبار احتیاج است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 11400

به "شهرداری منطقه 10 در تخریب ساخت وسازهای غیرمجاز مصمم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرداری منطقه 10 در تخریب ساخت وسازهای غیرمجاز مصمم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید