داخلی سازی 10 میلیارد دلار کالا، تجهیزات و مواد اولیه وارداتی تا سال 1400

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، خبرنگاران/آذربایجان شرقی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برنامه محوری نهضت ساخت داخل این وزارتخانه گفت: هدف این برنامه داخلی سازی 10 میلیارد دلار کالا، تجهیزات و مواد اولیه وارداتی تا سال 1400 در کشور است.

داخلی سازی 10 میلیارد دلار کالا، تجهیزات و مواد اولیه وارداتی تا سال 1400

محمد باقر عالی در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه فناوری و نوآوری و رشیدی در تبریز با بیان این مطلب، اظهار کرد: این برنامه یک کلان برنامه است که گام های عملیاتی آن در بخش خودرو و لوازم خانگی و غیره واردات را به حداقل تبدیل می نماید و رویکرد وزارت صنعت در این خصوص به طور کامل معین است.

وی گفت: تا کنون دو رویداد داخلی سازی در صنعت خودرو رخ داده است و رویداد سوم نیز در بخش صنعت به وقوع خواهد پیوست.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاهی در مورد برنامه محوری نهضت ساخت داخل، گفت: نمایشگاه سه ماه قبل برگزار گردید و اولین نمایشگاهی بود که نداشته هایمان را در آن عرضه کردیم.

به گزارش خبرنگاران، عالی از تاسیس مرکز ارائه کننده خدمات ساخت داخل در وزارت صنعت اطلاع داد و اضافه کرد: وزارت صمت سعی در برقراری ارتباط بین شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها با متقاضیان فناوری دارد.

وی گفت: فناوری های داریم که تبدیل به کالا شده اند و احتیاج به بازار دارند، از طرفی نیز در بعضی موارد فناوری لازم برای فراوری وجود ندارد که اینجا نیز کوشش می کنیم تا از توان و دانش دانشگاه ها استفاده کنیم، جایی هم که دانش وجود ندارد، ارتباط بین صنعت و دانشگاه می تواند این مشکل را حل نماید.

وی متذکر شد: وزارت صمت هم در حوزه صنعت و هم در حوزه معدن و تجارت، ارتباط سازماندهی شده و دارای مفهوم و مسئولیتی را آغاز نموده و به نتایجی هم دست یافته است.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اعلام نمود: وزارت صمت، روندی را در تبدیل اقتصاد کشور به اقتصاد دانش بنیان و تبدیل ایده به محصول در پیش گرفته است که کشور را به خودکفایی برساند.

وی متذکر شد: یکی از سیاست های راهبردی و اصولی عملیاتی وزارت صمت این است که با ابزارهای تعرفه ای و ممنوعیت کالاهای وارداتی به خودکفایی نسبی برسیم.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1432

به "داخلی سازی 10 میلیارد دلار کالا، تجهیزات و مواد اولیه وارداتی تا سال 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داخلی سازی 10 میلیارد دلار کالا، تجهیزات و مواد اولیه وارداتی تا سال 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید