طرح ساخت یک میلیون مسکن برای چه گروه هایی است؟ ، نهایی شدن جزئیات وام ودیعه مسکن در فردا

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، دولت در حال حاضر دو طرح در حوزه مسکن در دست داد که یکی مربوط به ساخت خانه و دیگری درباره پرداخت وام به مستاجران است. در مورد طرح ساخت مسکن، وزارت راه از پاییز سال گذشته ثبت نام ساخت 400 هزار واحد در قالب مسکن ملی را شروع کرد، هنوز ثبت نام مرحله دوم این طرح مراحل قانونی خود را تکمیل نکرده است که از طرح جدیدی خبر رسیده است. اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس دو هفته قبل از نهایی شدن طرح ساخت یک میلیون واحد اطلاع داد. براساس اظهارات وی باید نسخه نهایی این طرح باید در روز یکشنبه 22 تیر ماه معین می شد اما پس از گذشت بیش از یک هفته از تاریخ اعلامی جزئیات آن معین نشده است. دیگر طرح دولت پرداخت وام ودیعه مسکن برای مستاجران است که در خاتمه هفته گذشته، حسن روحانی در تماس تلفنی با محمد اسلامی گفت: وام ودیعه مسکن به مستاجرین در ماه آینده اختصاص یابد و این طرح با اولویت تهران و هفت کلانشهر در مردادماه برای مستاجرینی که در این دسته بندی واقع شده اند، شروع گردد. محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه وشهرسازی در این خصوص به خبرنگاران گفت: احتیاج مسکن کشور حدود یک میلیون واحد است که این آن را دربرمی گیرد تا بگردد با کمترین قیمت ممکن در اختیار اقشار هدف قرار بگیرد. این طرح در مجلس قرار گرفته است و باید راهکارهایی را برای کمترین کردن قیمت آن از نظر تزمین، سهیلات، مصالح و خدمات ارائه گردد. نماینده مجلس جامعه هدف این طرح را دهک های پایین جامعه بیان کرد، اما معاون وزیر در این خصوص اظهار کرد: معینات این طرح برای دهک های مختلف متفاوت است و از دهک های اول تا سوم حمایت بیشتری می گردد.

طرح ساخت یک میلیون مسکن برای چه گروه هایی است؟ ، نهایی شدن جزئیات وام ودیعه مسکن در فردا

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

وام ودیعه مسکن چه شد؟

وی همچنین در پرداخت وام اجاره مسکن گفت: ما در این خصوص به ستاد مالی دولت پیشنهادی را دادیم و منتظر هستیم که مصوبه آن ابلاغ گردد، منابع آن معین نشده و باید ببینم که چه منابعی و با چقدر امکان تامین توسط بانک مرکزی معین می نماید؛ که براساس آن شاخص ها را اعلام می کنیم. به گفته وی، قرار است جلسه ای در این باره فردا تشکیل و جزئیات آن معین گردد. اما مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املا در این خصوص به خبرنگاران گفته است که علی رغم وعده دولت برای پرداخت وام ودیعه مسکن، به نظر می رسد دولت بودجه ای برای تخصیص این وام ندارد و در تامین اعتبار این وام مانده است.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 3220

به "طرح ساخت یک میلیون مسکن برای چه گروه هایی است؟ ، نهایی شدن جزئیات وام ودیعه مسکن در فردا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح ساخت یک میلیون مسکن برای چه گروه هایی است؟ ، نهایی شدن جزئیات وام ودیعه مسکن در فردا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید