عکس ، لحظه خاص نبرد مرگبار دایناسور و یک پستاندار کوچک که در تاریخ ثبت شد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، فسیل نادر یک دایناسور و یک پستاندار آن ها را در موقعیت نبرد مرگبارشان نشان می دهد.

عکس ، لحظه خاص نبرد مرگبار دایناسور و یک پستاندار کوچک که در تاریخ ثبت شد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سی ان ان، اسکلت سیتاکوسور (Psittacosaurus) و ریپنوماموس (Repenomamus)، یک خزنده پستاندار گورکن مانند در حال آخرین نبرد زندگیشان کشف شده است. فسیل 125 میلیون ساله ای که در استان لیائونینگ چین پیدا شده است، اسکلت های یک پستاندار ماقبل تاریخ را نشان می دهد که به دایناسور بزرگتر و گیاهخواری به نام سیتاکوسور حمله نموده است.

زمانی در دوره کرتاسه، 125 میلیون سال پیش، یک پستاندار تنومند به مقدار یک گربه خانگی با دایناسوری سه برابر مقدار خود در یک نبرد مرگبار شرکت کرد. جردن مالون، دیرین زیست شناس، دانشمند پژوهشی در موزه طبیعت کانادا گفت: این فسیل از این لحظه دراماتیک، این ایده را که پستانداران اولیه در سایه دایناسورها زندگی می کردند، به چالش می کشد.

پستاندار این فسیل، یکی از بزرگترین پستانداران آن موقع است و شما در خصوص حیوانی به مقدار یک گربه خانگی صحبت می کنید. مالون، که یکی از نویسندگان مطالعه جدیدی است که روز سه شنبه در مجله ساینتیفیک ریپورت منتشر شد، گفت و از نظر مقدار همپوشانی بسیار کمی بین پستانداران که کوچک بودند و دایناسورهای بزرگ وجود داشت. دایناسورهای بزرگتر پستانداران کوچکتر را می خوردند. و به نظر می رسد که این پستانداران می توانستند دایناسور بزرگتر را در صورتی که به مقدار کافی گرسنه یا بی رمق باشد، از بین ببرند.

این کشف اولین مدرکی نیست که نشان می دهد پستانداران اولیه دایناسورها را شکار می کردند. در سال 2005 بقایای یک سیتاکوسور در شکم یک آر. روبوستوس کشف شد. چیزی که این فسیل را استثنایی می نماید این است که این پستاندار در لحظه حمله به دایناسور تقریبا بزرگ، گرفتار می گردد. یافتن فسیل هایی که رفتار موجودات منقرض شده در شکار را نشان دهد، بسیار نادر است.

بیشتر بخوانید:

  • کشف شگفت انگیز اسکلت یک نوجوان معلول با دستبند | این اسکلت چند سال عمر دارد؟

به گفته مالون این سیتاکوسور یک دایناسور منقاری کوچک بود که در آن موقع در منطقه زیاد بود؛ کمی شبیه گوسفند امروزی. هنگام حمله، شکارچی و طعمه تقریبا به طور کامل رشد نموده بودند. مالون گفت که این دو موجود در حین مبارزه، زمانی که زیر گل و لای ناشی از یک فوران آتش فشانی دفن شدند، مردند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 تیر 1402 بروزرسانی: 29 تیر 1402 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 16466

به "عکس ، لحظه خاص نبرد مرگبار دایناسور و یک پستاندار کوچک که در تاریخ ثبت شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "عکس ، لحظه خاص نبرد مرگبار دایناسور و یک پستاندار کوچک که در تاریخ ثبت شد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، لحظه خاص نبرد مرگبار دایناسور و یک پستاندار کوچک که در تاریخ ثبت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید