فیلم جنگی جدید سم مندس تنها در یک سکانس پلان فیلم برداری شده

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، سم مندس که از سال 2015 و پس از ساخت فیلم سینمایی اسپکتر (Spectre) - بیست و چهارمین فیلم از مجموعه فیلم های جیمز باند - اثر جدیدی فراوری نکرده بود سال جاری با فیلم 1917 به سینماها باز خواهد گشت.

فیلم جنگی جدید سم مندس تنها در یک سکانس پلان فیلم برداری شده

فیلم 1917 اثری است در ژانر جنگی که وقایع جنگ جهانی اول را دست مایه کار قرار داده و از این نظر که تنها یک سکانس پلان است از همین حالا مورد توجه قرار گرفته است.

مندس کارگردان فیلم هایی چون زیبایی آمریکایی (American Beauty) و اسکای فال (Skyfall) کوشش نموده با فیلم جدیدش مخاطب را درست در مرکز وقایع جنگ جهانی اول قرار دهد و به وسیله نوع فیلم برداری احساس رزمنده هایی که در این جنگ شرکت داشته اند را به تماشاگران فیلم منتقل کند.

برای رسیدن به این هدف او فیلم 1917 را در یک سکانس پلان فیلم برداری نموده تا فیلم از نظر حس و حال و همینطور زمان روایی احساس زمان واقعی را ایجاد کند. در ویدیویی که از پشت صحنه این اثر سینمایی منتشر شده، مندس و بعضی دیگر از عوامل فیلم درباره این نوع فیلم برداری، چالش های آن و دلیل برگزیدن این مدل سخن گفته اند.

فیلم 1917 داستان دو سرباز را در جنگ جهانی اول روایت می نماید که حامل یک پیغام هستند؛ پیغامی که به موقع رسیدنش می تواند جان هزاران انسان را نجات دهد. برای رسیدن به این هدف آن ها باید از مناطق جنگی عبور نمایند؛ مناطقی که در آن شدیدترین درگیری ها میان طرف های نبرد در جریان است. کارگردان قصد داشته کوشش کند مخاطب در تک تک بخش های این سفر به عمیق ترین شکل درگیر گردد.

مندس در ویدیوی مربوط به پشت صحنه فیلم می گوید از همان شروع احساس نموده فیلم باید از نظر زمان روایی مطابق با زمان واقعی باشد تا مخاطب بتواند در هر قدم با این سربازان همراه گردد و هر لحظه را کنار آن ها تنفس کند. به گفته کارگردان فیلم 1917 برای این کار راهی بهتر از فیلم برداری به وسیله یک نمای ممتد وجود نداشت.

در عین حال که این مدل از فیلم برداری فرصت هایی را در اختیار گروه فراوری قرار داده اما با چالش های مهمی نیز همراه بوده است. در فیلم هایی که به شکل متعارف فیلم برداری می شوند، تدوین امکان بسیار راه گشایی است. کارگردان می تواند تکه ای را ببرد و به جای دیگری پیوند بزند. صحنه ای را حذف کند یا از نمای متفاوتی بهره ببرد.

در این اثر چنین امکاناتی غایب بوده است. به گفته سم مندس در ساخت آثار سینمایی همواره با خارج کردن یک صحنه یا حذف و اضافه می گردد از بن بست ها خارج شد اما در این فیلم چنین امکانی نبود. کارگردان 1917 می گوید حرکت دوربین باید با آنچه بازیگران انجام می دادند در هماهنگی می بود و رسیدن به این نقطه واقعا زیبا و مهیج است.

فیلم سینمایی 1917 در تاریخ 25 دسامبر سال 2019 (4 دی سال 1398) اکران خواهد شد.

ویدیویی از پشت صحنه این فیلم را که توضیحات مندس در آن آمده در ادامه ببینید:

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 998

به "فیلم جنگی جدید سم مندس تنها در یک سکانس پلان فیلم برداری شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم جنگی جدید سم مندس تنها در یک سکانس پلان فیلم برداری شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید