لاریجانی شنبه به ترکیه می رود

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، رئیس مجلس شورای اسلامی برای حضور در دوازدهمین مجمع عمومی مجالس آسیایی شنبه به ترکیه سفر می نماید.

لاریجانی شنبه به ترکیه می رود

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح روز شنبه 23 آذر در رأس هیات پارلمانی تهران را به مقصد ترکیه ترک می نماید تا در دوازدهمین مجمع عمومی مجالس آسیایی حضور پیدا کند.

این مجمع، نخستین بار به ابتکار مجلس بنگلادش تحت عنوان انجمن مجالس آسیایی برای صلح (AAPP) در سال 1378 در داکا برگزار گردید. از آن پس به ترتیب نشست دوم در سال 1379 در کامبوج، نشست سوم در سال 1381 در چین، نشست چهارم در سال 1382 در فلیپین، نشست پنجم در سال 1383 در پاکستان، نشست ششم در سال 1384 در تایلند و نشست هفتم در سال 1385 در تهران برگزار گردید.

در نشست تهران پیشنهاد مجلس شورای اسلامی مبنی بر تغییر اساسنامه و نام انجمن به تصویب رسید و AAPP به مجمع آسیایی (APA) تبدیل شد.

از آن موقع تا کنون APA در مجموع 11 مجمع عمومی برگزار نموده است که آخرین آن آذر ماه سال 1397 در ترکیه با موضوع افزایش رونق مالی در آسیا برگزار گردید.

در نشست های مجمع عمومی علاوه بر سخنرانی روسای هیات ها و گزارش دبیر کل، گزارش کمیته های دائمی و قطعنامه های پیشنهادی آن ها ارائه و مورد تصویب قرار می گیرد و در خاتمه بیانه نهایی مجمع قرائت و به عنوان بیانیه خاتمهی به تصویب می رسد.

مجمع عمومی مجالس آسیایی 41 عضو دائمی و 14 عضو ناظر دارد که کشورمان عضو دائمی APA است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه دوازدهمین مجمع عمومی مجالس آسیایی با روسای مجالس کشور های آسیایی ملاقات و مصاحبه خواهد داشت و روز یکشنبه 24 آذر ماه ترکیه را ترک و به کشور باز می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1628

به "لاریجانی شنبه به ترکیه می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاریجانی شنبه به ترکیه می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید