لبنان گزارش فرانسه درباره انفجار بندر بیروت را دریافت کرد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، مقامات قضایی لبنان گفتند که این کشور گزارش اولیه فرانسه در خصوص انفجار مهیب بندر بیروت را دریافت کردند.

لبنان گزارش فرانسه درباره انفجار بندر بیروت را دریافت کرد

به گزارش امروز (سه شنبه) رسانه های لبنانی این مقامات گفتند که گزارش فرانسه اطلاعات مفیدی را درباره عوامل انفجار بندر بیروت که خسارت زیادی را به مناطق اطراف آن وارد کرد، در اختیار ما قرار خواهد داد.

به گزارش این رسانه ها مقامات از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کردند.

وقوع انفجار هولناک در چهارم اوت 2020 (سه شنبه 14 مرداد 1399) 211 کشته و بیش از 6 هزار زخمی و ویرانه های بسیاری در بیروت برجا گذاشت و منجر تخریب قسمت های زیادی از پایتخت شد.

چند روز پس از انفجار کارشناسان پزشکی قانونی فرانسه تحقیقات را آغاز و پس از هفته ها بیروت را ترک کردند.

با گذشت نزدیک به 10 ماه از انفجار هنوز معین نیست که چه عواملی باعث آتش سوزی اولیه و سپس انفجار در انباری که 3 هزار تن نیترات آمونیوم در آن ذخیره شده بود، هستند یا چه کسی سالها مسئول ذخیره این مواد منفجره در انبار بندر بوده است.

به دنبال این انفجار شماری از مقام های لبنانی از جمله مدیرکل گمرک، مدیرکل بندر بیروت و شماری دیگر از مسئولان لبنانی مرتبط که متهم به قصور در این فاجعه محسوب می شدند، دستگیر شدند که همگی از جریان 14 مارس (هواداران سعد الحریری نخست وزیر پیشین لبنان) بودند.

به دنبال انفجار بندر بیروت دولت این کشور استعفا کرد و دولت پیشبرد امور اداره کشور را به دست گرفت و هنوز هم دولت رسمی تشکیل نشده است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 تیر 1400 بروزرسانی: 11 تیر 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 8501

به "لبنان گزارش فرانسه درباره انفجار بندر بیروت را دریافت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبنان گزارش فرانسه درباره انفجار بندر بیروت را دریافت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید