مجلس یازدهم بنا را بر همکاری سازنده با دولت گذاشته است

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: مجلس یازدهم بنا را بر همکاری با دولت گذاشته و دولت هم باید در سال آخر عمرش، روال کاری خود را تغییر دهد و جدی تر به کار مشغول گردد و دست از حواشی بردارد.

مجلس یازدهم بنا را بر همکاری سازنده با دولت گذاشته است

محمدصادق کوشکی در تبادل نظر با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری خبرنگاران، اظهار کرد: ابزارهایی که مجلس یازدهم در اختیار دارد و به وسیله این ابزارها می تواند دولت را وادار به حرکت کند، ابزار سؤال و استیضاح است.

وی اضافه کرد: مجلس یازدهم ضمانتی اجرایی به جز این دو ابزاری در اختیار ندارد تا دولت را وادار به کار کند و قانون اساسی هم بر این موضوع صحه گذاشته است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران اعلام کرد: مجلس یازدهم ابزارهای دیگری را هم در اختیار دارد که البته این ابزار از ضمانت اجرایی برخوردار نیست و آن تشویق دولت به کار کردن و فعالیت بیشتر است و قطعاً مجلس یازدهم در ابتدا بنا را بر این خواهد گذاشت.

کوشکی ادامه داد: مجلس یازدهم با ترکیبی که در آن شاهد هستیم، به دنبال مهیا کردن شرایط رونق فراوری و شکوفایی مالی است، اما اگر دولت به هر دلیلی بخواهد با مجلس همکاری سازنده نداشته باشد، مجلس مجبور است به سمت سایر ابزارهایی که ضمانت اجرایی دارد، پیش برود.

وی بیان نمود: دولت باید در سال آخر عمرش، روال کاری خود را تغییر دهد و جدی تر به کار مشغول گردد و دست از حواشی بردارد.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با اشاره به اقبال دولت به مذاکره با دشمنان جمهوری اسلامی در سال 99 گفت: دولت به خوبی می داند که مذاکره صرفاً یک بازی تبلیغاتی است که بیشتر مصرف داخلی دارد. در صحنه بین المللی پرونده مذاکره با قضیه برجام بسته شده و دولت اگر برای مذاکره التماس کند، هیچ دولتی حاضر به مذاکره با دولت آقای روحانی نیست؛ لذا دولت بهتر است به امور داخلی بپردازد و از امور حاشیه ای بپرهیزد.

انتهای پیغام/4079/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 2375

به "مجلس یازدهم بنا را بر همکاری سازنده با دولت گذاشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس یازدهم بنا را بر همکاری سازنده با دولت گذاشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید