محافظت از خود برابر ویروس کرونا

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، همانطور که می دانید سرعت و نحوه انتقال این ویروس بسیار سریع است و با کوچکترین غفلتی سریعاً درگیر آن می شویم. نخستین اقداماتی که پزشکان و سازمان بهداشت جهانی برای مقابله با کرونا اندیشیده اند، محافظت های فردی است که از قرنطینه خانگی تا رعایت فاصله اجتماعی را شامل می شود.

محافظت از خود برابر ویروس کرونا

از نخستین اقدامات جهت محافظت از خود در برابر ویروس کرونا به موارد زیر می توان اشاره کرد:

از تماس با افراد مبتلا اکیداً خودداری کنید.

تمامی اشیا و ظروف را قبل از لمس کردن ضد عفونی کنید.

دستان خود را مرتب و به مدت 20 ثانیه با صابون یا مایع دستشویی بشویید.

در صورت در دسترس نبودن آب و صابون از محلول یا ژل ضد عفونی کننده استفاده کنید.

استفاده از ماسک را به هیچ وجه از قلم نیاندازید.

به بینی، دهان و چشم هایتان دست نزنید.

در مکان های عمومی فاصله خود را با افراد رعایت کنید.

از چه نوع ماسکی برای جلوگیری از کرونا استفاده کنیم؟

اصلی ترین شکل انتقال ویروس کرونا از طریق تنفس است و بهترین راه مقابله با آن ماسک زدن!

ماسک ها در دو نوع ماسک پزشکی و غیر پزشکی (پارچه ای) در بازار وجود دارند.

از آنجایی که ماسک های پزشکی گاهی دچار کمبود در عرضه می شوند و همچنین به دلیل یک بار مصرف بودن هر روز باید تعویض گردند، خرید ماسک پارچه ای استاندارد انتخاب بهتری به تعداد میرود.

برای خرید ماسک پارچه ای باید نکاتی را مد نظر داشت که مهم ترین آن تعداد لایه های ماسک است. سازمان بهداشت جهانی برای خرید ماسک پارچه ای، ماسک های سه لایه را توصیه می کند. لایه های این نوع ماسک به این صورت است:

لایه اول یا داخلی که از یک ماده جذب کننده همچون پنبه ساخته می گردد. لایه دوم یا میانی که غیر جاذب است به مانند پلی استر یا ترکیب پلی استر و لایه سوم یا خارجی غیر جاذب به مانند پلی استر یا ترکیب پلی استر.

این ماسک ها از فروشگاه های معتبر به صورت حضوری و اینترنتی قابل تهیه است.

موارد مصرف ژل ضد عفونی کننده

همانطور که می دانید انتقال ویروس کرونا با لمس اشیا آلوده هم امکان پذیر است و برای جلوگیری از این مسئله شستن دست ها با آب و صابون به مدت 20 ثانیه توصیه می گردد. اما در صورتی که بیرون از خانه هستید یا دسترسی به آب و صابون ندارید، از محلول یا ژل های ضدعفونی کننده استفاده کنید.

ضدعفونی کننده ها بر پایه الکل ساخته می شوند و با توجه به درصد الکل می توان قدرت آن در مقابله با ویروس ها را سنجید.

یادتان باشد که در هنگام لمس سطوح مختلف مانند وسایل نقلیه، دستگیره ها و سطوح فلزی، تماس با حیوانات، خرید از فروشگاه ها و ... حتماً از ژل ضدعفونی کننده استفاده کنید.

بیشتر محلول های ضدعفونی به حالت اسپری هستند و پس از مصرف باید صبر کنید تا روی دستانتان خشک گردد. استفاده مداوم از این محلول ها ممکن است با عواقبی همچون حساسیت پوستی و خشک شدن پوست دست ها همراه گردد که در این زمان استفاده از کرم های مرطوب کننده توصیه می گردد.

اما برای جلوگیری از خشکی و حساسیت دست، خرید ژل ضد عفونی کننده بیشتر پیشنهاد می گردد. چرا که درون این ژل ها معمولاً از مرطوب کننده های پوست دست برای مقابله با خشکی استفاده شده و از این مسئله خیالتان را راحت می کند.

پس بهتر است که برای ضدعفونی کردن سطوح از محلول و اسپری ها و برای دست از ژل ضدعفونی کننده استفاده کنید.

برای خرید ژل ضد عفونی کننده به فاکتورهایی همچون مقدار الکل آن باید دقت کنید. بسیاری از پزشکان نام کرده اند که یک ماده بهداشتی مناسب برای ضد عفونی کردن دست باید حداقل حاوی 60 درصد الکل باشد. پس از قلم نیاندازید اگر صرفاً روی یک محصول خاصیت ضد عفونی کردن درج شده است، گزینه مناسبی نیست و باید برای خرید ژل ضد عفونی کننده به مقدار درصد الکل آن دقت کرد.

و در آخر توجه داشته باشید که برای خرید ضد عفونی کننده حتماً به فروشگاه ها یا داروخانه های معتبر مراجعه کنید چرا که امکان عرضه موارد تقلبی با مقدار درصد الکل بسیار پایین یا عدم داشتن مرطوب کننده در آن وجود دارد.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 9297

به "محافظت از خود برابر ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محافظت از خود برابر ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید