مخالفت آلمانی ها با دخالت نظامی در شمال سوریه

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می دهد که اکثر شهروندان آلمانی مخالف مشارکت کشورشان در ایجاد یک منطقه امن بین المللی در شمال سوریه که ایده وزیر دفاع آلمان است هستند.

مخالفت آلمانی ها با دخالت نظامی در شمال سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس اشپیگل آلمان، ایده تشکیل یک منطقه امن بین المللی در شمال سوریه از طرف وزارت دفاع آلمان در بین شهروندان این کشور دو دستگی ایجاد کرده است.

نتایج یک نظر سنجی نشان می دهد که حدود نیمی از شهروندان آلمانی این مسئله را رد می کنند که ارتش آلمان در طرح ایجاد یک منطقه امن بین المللی در شمال سوریه مشارکت کند.

این نظر سنجی که توسط موسسه سیوی اجرا شده است نشان می دهد که حدود 49 درصد شهروندان آلمانی مخالف مشارکت ارتش آلمان در چنین عملیاتی هستند. 40 درصد هم از عملیات ارتش آلمان در این منطقه حمایت کرده اند.

حدود 43 درصد شهروندان هم ایده وزیر دفاع آلمان برای ایجاد یک منطقه امن بین المللی در شمال سوریه را تمجید کرده اند. 37 ددصد شهروندان هم این ایده وزیر دفاع کشورشان را منفی ارزیابی می کنند. مابقی شهروندان هم خود را بی تفاوت نسبت به این مسئله نشان داده اند.

موسسه سیوی این نظر سنجی را ازبین پنج هزار شهروند آلمانی واجد شرایط رای دادن بین روزهای چهارشنبه و جمعه انجام داده است.

هفته نامه اشپیگل گزارش داده است که ارتش آلمان در صورت تاسیس چنین منطقه امنیتی در شمال سوریه اعرام 2500 نیرو را مد نظر دارد.

البته این پیشنهاد وزیر دفاع آلمان نه تنها در بین حزب سوسیال دموکرات بلکه در بین هم حزبی های او نیز مخالفان زیادی دارد.

آرمین لاشت، معاون رئیس حزب دموکرات مسیحی آلمان هم به این این ایده هم حزبی خود انتقاد وارد کرده است.

وزیر دفاع آلمان روز پنج شنبه این ایده خود درباره سوریه را به شرکایش در ناتو ارائه داد اما با واکنش محتاطانه آن ها روبرو شد. وزیر دفاع آمریکا از این طرح وزیر دفاع آلمان استقبال کرده اما گفت که نیرویی را برای این منظور به منطقه اعزام نمی کند. در بین دیگر اعضای ناتو هم هنوز حمایت آشکاری برای این منظور وجود نداشته است.

البته مجلس اروپایی با اکثریت قاطع به این طرح وزیر دفاع آلمان رای مثبت داده و از آن حمایت کرده است. وزیر دفاع آلمان همچنین از حمایت حزب سوسیال دموکرات در دولت ائتلافی برخوردار نیست.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان همچنین قرار است امروز (شنبه) به ترکیه سفر کرده و با همتای ترک خود برای برقراری آتش بس دائم در سوریه مصاحبه کند. همچنین مسئله کمک های انسان محبت آمیز به ساکنان مناطق جنگ زده و یافتن یک راه چاره سیاسی برای سوریه به رهبری سازمان ملل از دیگر موضوعات مورد مذاکره این دو مقام ترک و آلمانی خواهد بود.

هایکو ماس همچنین در این سفر درخواست عقب نشینی نیروهای ترک از شمال سوریه را خواهد داشت. وی در آستانه سفر خود به ترکیه بر موضع دولت آلمان مبنی بر اینکه حمله ترکیه به شمال سوریه بر اساس قوانین بین المللی مشروعیت ندارد تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1342

به "مخالفت آلمانی ها با دخالت نظامی در شمال سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت آلمانی ها با دخالت نظامی در شمال سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید