مدیریت علم و فناوری کشور به مدل حکمرانی جدیدی نیاز دارد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه دو فضایی کردن علم و فناوری باید در اولویت قرار بگیرد، گفت: نیازمند مدل حکمرانی جدیدی برای مدیریت علم و فناوری کشور هستیم.

مدیریت علم و فناوری کشور به مدل حکمرانی جدیدی نیاز دارد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، سعید رضا عاملی، دبیر شورای انقلاب فرهنگی در مراسم آغاز سال تحصیلی نو در دانشگاه صنعتی شریف گفت: سال تحصیلی نو را در حالی برگزار می کنیم که نزدیک به 17 ماه از شیوع کرونا در کشور گذشته است. برخی از اساتید، دانشجویان و کادر آموزش به دلیل کرونا فوت کرده اند و جامعه دانشگاهی رسالت سنگینی در موضوع کرونا و تأمین سلامت جامعه دارد و در آغاز سال تحصیلی نو انتظار می رود راستا آموزش و پژوهش دانشگاه ها با هدف تأمین سلامت جامعه باشد.

وی افزود: کرونا فضایی ایجاد کرده که آموزش به فضای مجازی منتقل شد. ظرفیت فضای مجازی فراگیر، شبکه ای و بزرگ است. استفاده از منابع انبوه در کشور و همکاری علمی ایجاد شده است و می تواند همکاری دانشگاه ها را بیش از گذشته افزایش دهد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه فضای مجازی ظرفیت کار گروهی را فراهم کرده است افزود: کرونا موجب ایجاد ظرفیت بزرگ فضای مجازی شده و همچنین برعلم هم تأثر داشته که بر اساس آن ناچار هستیم مدل حکمرانی علم و فناوری کشور را تغییر دهیم و دکتر زلفی گل خود از جنس تغییر است.

عاملی با بیان اینکه دو فضایی کردن علم و فناوری باید در اولویت قرار بگیرد افزود: نیازمند مدل حکمرانی نو برای مدیریت علم و فناوری کشور هستیم.

عاملی تاکید کرد: ثبات مهمترین رکن دانشگاه است دانشگاه ها نیازمند آرامش هستند تا در یک فضای اطمینان بخش کار خود را که پژوهش است انجام دهند و دانشگاه مرجع مهمی برای حل مسائل کشور است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 مهر 1400 بروزرسانی: 11 مهر 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 9638

به "مدیریت علم و فناوری کشور به مدل حکمرانی جدیدی نیاز دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیریت علم و فناوری کشور به مدل حکمرانی جدیدی نیاز دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید