مذاکرات وین مطابق سلیقه تیم مذاکره کننده ایرانی درحال پیشرفت است

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: باوجود کندی حداقلی در فرایند مذاکرات، راستا مذاکرات مطابق سلیقه تیم مذاکره کننده ایرانی درحال پیشرفت است.

مذاکرات وین مطابق سلیقه تیم مذاکره کننده ایرانی درحال پیشرفت است

عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، با اشاره به فرایند مذاکرات وین اظهارکرد: در این که مذاکرات براساس دستورالعمل هایی که به تیم مذاکره کننده داده شده انجام می گردد و تیم مذاکره کننده، با اختیار کامل در این دوره از مذاکرات حضور دارد، هیچ شکی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در این دوره از مذاکرات، حفظ حداکثری منافع ملی ایران، لغو تحریم ها و اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، به عنوان اصول اساسی مد نظر قرار گرفته است. در همین زمینه، چندین جلسه را با وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد کشورمان در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برگزار نموده ایم که وزیر امورخارجه در این جلسات، توضیح کاملی از فرایندها و رخدادهای این دوره از مذاکرات را به کمیسیون ارائه کرد.

مقتدایی ادامه داد: خوشبختانه تیم مذاکره کننده کشورمان از خبرگی لازم برای تامین منافع و اهداف جمهوری اسلامی ایران در این دوره از مذاکرات وین برخوردار است به طوری که تمامی امور بر اساس تامین منافع ملت ایران به جلو می رود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه تحت فشار و اجبار، بنای مذاکره و دادن امتیاز به طرف های مقابل را ندارد زیرا جمهوری اسلامی در شرایط کنونی در موضعی واقع شده است تا در بالاترین سطح از منافع ملت ایران، حفاظت و حمایت کند. درحال حاضر طرف مقابل باید این تصمیم را بگیرد که آیا می خواهد با حفظ منافع ایران مذاکرات را دنبال کند و یا مانند گذشته، وعده های نسیه خود را بعد از گرفتن امتیاز عملی نکنند.

وی گفت: باتوجه به توضیحاتی که وزیر امورخارجه به کمیسیون امنیت ملی ارائه داده است، باوجود کندی حداقلی در فرایند مذاکرات، راستا مذاکرات مطابق سلیقه تیم مذاکره کننده ایرانی درحال پیشرفت است. ما باید با دید حراست و حفاظت از منافع ملت ایران به این دوره از مذاکرات نگاه داشته باشیم؛ البته با این قید که جمهوری اسلامی به هر قیمتی و تحت فشار مذاکره نخواهد کرد. درواقع تداوم مذاکرات، در گرو تامین منافع ملت ایران است.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 بهمن 1400 بروزرسانی: 24 بهمن 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 11084

به "مذاکرات وین مطابق سلیقه تیم مذاکره کننده ایرانی درحال پیشرفت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات وین مطابق سلیقه تیم مذاکره کننده ایرانی درحال پیشرفت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید