مسابقات جهانی قایم باشک در ایتالیا

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، قایم باشک یا به زبان عامیانه همان قایم موشک، از جذاب ترین و هیجان انگیزترین بازی های کودکی خیلی از ما محسوب می گردد. حال تصور کنید در ایتالیا شاهد مسابقات جهانی قایم باشک باشیم!

مسابقات جهانی قایم باشک در ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

مطلب پیشنهادی : بهترین شهربازی ایتالیا؛ پارک گاردالند

بدون شک یکی از جذاب ترین بازی های دوران کودکی ما، بازی قایم باشک یا با تلفط بچگانه، قایم موشک بود. بازی مهیجی که هر کسی را به وجد می آورد. حال تصور کنید برای چنین بازی، مسابقات دنیای برگزار می گردد. مسابقاتی که با همان سبک و سیاق کودکی اما در مقیاس بزرگ تر و با افراد سن بالاتر و حرفه ای تر صورت می گیرد.

سال ها پیش در سال 2010، چندین دوست قدیمی تصمیم گرفتند در منطقه ای سرسبز در ایتالیا، شروع به بازی قایم باشک نمایند. بعد از شروع بازی، آن ها بقیه افراد و رهگذران را نیز به بازی دعوت کردند. همین امر جرقه ای بود برای شروع مسابقات دنیای قایم باشک! اکنون پس از گذشت 8 سال از آن روز، هر ساله در ماه نوامبر مراسمی به همین مناسبت برگزار می گردد. سال جاری نیز در هشتمین سالگرد این رویداد با نام ناسکوندینو (Nascondino World Championships)، رقابت های بین المللی بازی های قایم باشک برگزار گردید.

برگزارنمایندگان این مسابقات اعتقاد دارند که این کار برای یادآوری حس شیرین زمان کودکی است و این بازی ها تلنگری است برای تجدید خاطره با دوران آسودگی کودکی. بر اساس آمار، سال جاری نیز این مسابقات با استقبال مطلوبی روبرو شد؛ به طوری که 80 تیم پنج نفره از 11 کشور دنیا در این رقابت ها شرکت کردند.

مسابقات دنیای قایم باشک در ایتالیا

مسابقات به این گونه است که هر عضو از هر تیم در قسمت های معینی از منطقه پهناوری که برای بازی در نظر گرفته شده، متشکل از تپه ها و دشت های وسیع و همین طور موانع گوناگون، پنهان می شوند. از طرفی برای کسب امتیاز، آن ها باید پیش از آگاهی تیم حریف، به بخش مرکزی تعبیه شده برسند.

هر یک از تیم ها با لباس مخصوص به خود در این مسابقات شرکت می نمایند. همچنین جام این رقابت ها که به تیم پیروز می رسد، برگ زیتون طلایی (Golden Fig Leaf) است. برای آخرین مورد نیز لازم به اشاره است که این مسابقات در منطقه کونسونو (Consonno) در روستایی از توابع ایتالیا برگزار می گردد.

مسابقات دنیای قایم باشک در ایتالیا

در خاتمه می توانید اخبار مربوط به این رویداد را با هشتگ Nascondino# یا توسط سایت نهاد مربوطه پیگیری کنید.

در فیلم زیر می توانید بخشی از این مسابقات را ببینید و هیجان آن را حس کنید.

منبع: آژانس مسافرتی آدراپانا
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1711

به "مسابقات جهانی قایم باشک در ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسابقات جهانی قایم باشک در ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید