مستربچ های نانویی ایرانی در صنعت خودروسازی استفاده شد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، بابک دنیا آرا، کارشناس بخش تحقیق و توسعه یک شرکت دانش بنیان گفت: مستربچ های تولیدی در این شرکت برپایه اکسید روی بوده و از این نظر یک مزیت عظیم نسبت به مواد پایه نقره دارد.

مستربچ های نانویی ایرانی در صنعت خودروسازی استفاده شد

وی با بیان اینکه یکی از مسائل مستربچ های پایه نقره، آلودگی های محیطی و آسیب احتمالی به محیط زیست است، گفت: خارج شدن ذرات نقره از ساختار مستربچ می تواند به موجود زنده نظیر آبزیان آسیب برساند. این مستربچ ها می تواند حتی برای مصرف کننده حساسیت پوستی ایجاد کند؛ بنابراین استفاده از مستربچ های پایه نقره در محصولاتی نظیر جوراب ممکن است عوارضی برای مصرف کننده در پی داشته باشند.

به گفته دنیا آرا، این در حالی است که این مسائل در مستربچ های پایه اکسید روی وجود ندارد و همین موضوع موجب شده تا بتوان از این مستربچ ها در صنایع غذای و بسته بندی استفاده کرد.

وی گفت: دامنه کاربرد مستربچ های آنتی باکتریال نانویی بسیار وسیعی است از صنعت نساجی و بسته بندی تا خودروسازی این مستربچ ها کاربرد دارند. با یک شرکتی در برزیل وارد همکاری شده ایم تا از این مستربچ ها در محصولات این شرکت خودروساز برزیلی استفاده گردد.

کارشناس بخش تحقیق و توسعه این شرکت دانش بنیان ادامه داد: تأمین مواد اولیه مورد احتیاج گروهی از قطعه سازان عمده در صنعت خودرو و همچنین ساخت ترکیبات پیشرفته برای صنایع لوله و بسته بندی از جمله فعالیت های این شرکت است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 تیر 1400 بروزرسانی: 4 تیر 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 8425

به "مستربچ های نانویی ایرانی در صنعت خودروسازی استفاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مستربچ های نانویی ایرانی در صنعت خودروسازی استفاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید