مقایسه میتسوبیشی لنسر با کیا سراتو و هیوندای النترا 2017

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، خودروسازهای ژاپنی در بازار های مختلف و در بخش سدان های کامپکت شهری، حضور پررنگی دارند. در بازار ایران نیز چند مدل از سدان های ژاپنی حضور دارند که از میان آنها میتسوبیشی لنسر به عنوان خودرویی متفاوت شناخته می گردد. در این مقاله، به مقایسه میتسوبیشی لنسر با کیا سراتو 2017 و هیوندا النترا 2017 می پردازیم. با ما همراه باشید.

مقایسه میتسوبیشی لنسر با کیا سراتو و هیوندای النترا 2017

مقدمه ای بر مقایسه میتسوبیشی لنسر

این سدان شهری که روح اسپرت نیز در آن دمیده شده، از مجذوب نمایندهیت های زیادی برخوردار است و می تواند طیف گسترده ای از مشتریان را شیفته خود کند. رانندگی با این خودروی دوست داشتنی ژاپنی نیز می تواند بسیار متفاوت با سایر خودرو های بازار باشد. پس اگر علاقه دارید بیشتر درباره تجربه رانندگی میتسوبیشی لنسر بدانید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

مزایای میتسوبیشی لنسر

  • جایگاه های لنسر با روکش چرمی، راحتی قابل قبولی را برای سرنشینان به ارمغان می آورد. بعلاوه فضای خوبی در قسمت جلو وجود دارد و از نشستن پشت فرمان آن می توان لذت برد. جایگاه های ردیف عقب نیز راحت هستند و ازنظر فضای سر و زانو نیز مسئله ای وجود ندارد.
  • جایگاه های جلو ارگونومی مناسبی دارد که به خوبی تعادل سرنشینان را در پیچ های تند حفظ می نماید و مانع از سُر خوردن آنها می گردد.
  • یکی از نکات مثبت درمورد این خودرو دید مناسب راننده به اطراف است که موجب می گردد راننده تسلط خوبی بر خودرو داشته باشد.
  • فرمان خودرو بسیار خوش دست است. روکش چرم آن نیز موجب شده است که چسبندگی فرمان به دست راننده بسیار مناسب باشد. بعلاوه کلیدهای کنترلی برای راحتی بیشتر راننده بر روی آن تعبیه شده است.
  • لنسر در هر 100 کیلومتر به صورت ترکیبی 6.5 لیتر بنزین مصرف می نماید که برای یک سدان شهری رقم مناسبی است.
  • لنسر از نظر آپشن های رفاهی خودروی به نسبت کاملی است و همین موضوع لذت رانندگی با آن را دوچندان می نماید.
  • این خودرو پیروز به دریافت 5 ستاره ایمنی از مؤسسه EuroNcap شده است و از آپشن های ایمنی خوبی نیز بهره می برد. این آپشن ها امنیت مناسبی را برای سرنشینان فراهم می نماید.
  • ارتفاع این خودرو از سطح زمین برای یک سدان اسپرت تا حدودی زیاد است؛ البته برای خیابان های پردست انداز ایران یک مزیت محسوب می گردد.
  • هندلینگ و چسبندگی لنسر بسیار خوب است؛ چیزی که بیشتر خودروهای ژاپنی از آن برخوردارند.
  • وجود شیفترهای تعویض دنده پشت فرمان، موجب شده است که تا حدودی بتوان حس و حال رانندگی اسپرتی را تجربه کرد.
  • چیزی که وجه تمایز اصلی لنسر با بسیاری از سدان های شهری محسوب می گردد، فرمان پذیری و تعادل فوق العاده خودرو است. این مورد در گذر از پیچ ها بیشتر آشکار می گردد.

معایب میتسوبیشی لنسر

  • لنسر به علت استفاده از جعبه دنده CVT در شتاب گیری عملکرد چندان رضایت بخشی ندارد و عملکرد جعبه دنده تا حدودی کُند و کسل نماینده به نظر می رسد.
  • هرچند عایق بندی کابین بهتر از بسیاری از خودروهای موجود در بازار است، اما راضی نماینده نیست و در سرعت های زیاد تا حدودی صدای باد در خودرو شنیده می گردد.
  • قدرت پیشرانه این خودرو کمی ناامیدنماینده است و انتظارات را برآورده نمی نماید.
  • صندوق این خودرو حجمی برابر با 348 لیتر دارد که بسیار کم است و بدون شک نمی تواند احتیاج یک خانواده ایرانی را تأمین کند.
میتسوبیشی لنسر از نمای روبه رو

سگمنت سدان به خصوص سدان اسپرت، یکی از کلاس های خاص و ویژه محسوب می گردد که سهم قابل توجهی از فراوری و فروش صنعت خودروسازی دنیا را به خود اختصاص داده است. سگمنتی خانوادگی، اسپرت و تاحدودی لوکس که هر کمپانی مطرح خودروسازی را مجبور به اختصاص بخش قابل توجهی از توان اقتصادی و خط فراوری به این کلاس و ارائه برترین های خود می نماید.

در این میان میتسوبیشی را باید یکی از شرکت های پیروز در این راه دانست که توانسته با ارائه لنسر به عنوان یک خودروی خانوادگی اسپرت، گزینه های مشترک در بین طیف وسیعی از مشتریان را در کنار هم جمع کند. در حال حاضر، لنسر در بازار ایران رقبای قدرتمندی را در کنار خود می بیند که فروش آن را تحت تأثیر قرار داده اند. از میان این رقبا، می توان کیا سراتو و هیوندای النترا را نام برد. در ادامه، به مقایسه میتسوبیشی لنسر با کیا سراتو 2017 و هیوندای النترا 2017 می پردازیم.

مقایسه میتسوبیشی لنسر با کیا سراتو 2017

کیا سراتو یکی از زیباترین سدان های شهری موجود در بازار است. چراغ های جلویی کشیده با طرحی زیبا در کنار جلوپنجره شیک کیا و ورودی های هوا در دو طرف سپر جلو، نمایی اسپرت و مجذوب نماینده به سراتو داده است. خطوط روی بدنه و چراغ های کشیده عقب نیز به زیباتر شدن این خودرو یاری نموده است. در نقطه مقابل، میتسوبیشی لنسر نیز چهره ای زیبا و مجذوب نماینده دارد. چراغ های جلوی زیبا به همراه خطوط روی بدنه، به لنسر جلوه ای اسپرت داده است. در مجموع می توان گفت لنسر از نظر ظاهری نسبت به سراتو مجذوب نمایندهیت های کمتری دارد.

نمای داخلی میتسوبیشی لنسر

درون کابین کیا سراتو طراحی خوبی دارد، ولی کابین لنسر را می توان زیباتر دانست؛ زیرا حس و حال اسپرت تری را منتقل می نماید. کابین هر دو خودرو ارگونومی خوبی دارد و متریال استفاده شده در آنها نیز مطلوب است. هر دو خودرو از آپشن های رفاهی متعددی نیز بهره می برند و از این نظر در سطح مناسبی قرار دارند. از نظر ایمنی نیز هردو شرایط مطلوبی دارند و از سرنشینان خود به خوبی محافظت می نمایند.

کیا سراتو به یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر مجهز است که توان فراوری 154 اسب بخار قدرت و 195 نیوتن متر گشتاور را دارد. در حالی که قدرتمندترین پیشرانه لنسر یک موتور 1ٰ.8 لیتری 4 سیلندر است که می تواند 140 اسب بخار قدرت و 176 نیوتن متر گشتاور را فراوری کند. سراتو به یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک مجهز است و لنسر از یک جعبه دنده CVT بهره می برد. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در سراتو 10 ثانیه و در لنسر 11.5 ثانیه است؛ بنابراین تعیین است که کیا سراتو خودروی سریع تری است. مصرف سوخت ترکیبی نیز در سراتو 7.1 لیتر و در لنسر 6.5 لیتر است.

از نظر کیفیت سواری، میتسوبیشی لنسر در بسیاری از موارد خودروی بهتری است، ولی درمجموع می توان گفت هر دو خودرو از برترین سدان های شهری موجود در بازار کشور محسوب می شوند. بااین حال کیا سراتو به علت بازار خرید و فروش بیشتر، از ارزش خرید بهتری برخوردار است.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب، مقایسه کیا سراتو با خودروهای هم رده را نیز مطالعه کنید.

مقایسه میتسوبیشی لنسر با هیوندای النترا 2017

هیوندای النترا نیز یکی دیگر از گزینه های در دسترس در سدان های شهری است. این خودرو طراحی بسیار زیبایی دارد و در نسخه قبلی خود بسیار مجذوب نماینده تر و اسپرت تر به نظر می رسد و می توان آن را خودروی زیباتری در مقایسه میتسوبیشی لنسر دانست.

درون کابین هیوندای النترا از طراحی زیباتری برخوردار است، ولی از نظر کیفیت مواد ساخت نسبت به لنسر در جایگاه پایین تری قرار می گیرد. از نظر راحتی، هر دو خودرو فضای کافی برای سرنشینان فراهم نموده اند. از نظر آپشن ها نیز هر دو خودرو در یک سطح قرار دارند و تفاوت خاصی میان آنها وجود ندارد. هر 2 خودرو پیروز به دریافت 5 ستاره ایمنی از مؤسسه EuroNcap شده اند.

هیوندای النترا به یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر مجهز است که توان فراوری 147 اسب بخار قدرت و 179 نیوتن متر گشتاور را دارد. درحالی که میتسوبیشی لنسر موتور 1.8 لیتری 4 سیلندر دارد که می تواند 140 اسب بخار قدرت و 176 نیوتن متر گشتاور فراوری کند.

هیوندای النترا برای انتقال نیرو به چرخ های جلو از 1 جعبه دنده 6سرعته اتوماتیک بهره می برد، ولی لنسر این کار را به وسیله یک جعبه دنده CVT انجام می دهد. النترا در مقایسه میتسوبیشی لنسر خودروی سریع تری است و می تواند در 10.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد؛ یعنی حدود 2 ثانیه از لنسر سریع تر است. در اندازه مصرف سوخت، هیوندای النترا با 7.4 لیتر پر مصرف تر از لنسر خواهد بود. با این حال، هر دو خودرو به عنوان خودرو شهری، مصرف سوخت مناسبی دارند.

در ادامه پیشنهاد میکنیم مطلب مقایسه هیوندای النترا با کیا سراتو و مزدا 3بخوانید.

نمای پشتی میتسوبیشی لنسر

از نظر کیفیتِ سواری، هیوندا النترا در مقایسه میتسوبیشی لنسر هندلینگ و پایداری بهتری را ارائه می نماید. جعبه دنده CVT میتسوبیشی عملکرد ضغیف تری نسبت به جعبه دنده 6سرعته النترا دارد. همین موضوع در کنار پیشرانه ضعیف تر موجب شده است تا لنسر در شتاب گیری، اندکی ضعیف تر از رقبایش عمل کند. در مجموع می توان گفت هیوندای النترا همچون کیا سراتو به علت محبوبیت بیشتر و بازار خریدوفروش مناسب، از ارزش خرید زیادی برخوردار است.

سخن آخر

امیدواریم این مطلب که دربارهٔ آنالیز و مقایسه میتسوبیشی لنسر است برای شما مفید بوده باشد. بعلاوه می توانید در سایت خبرنگاران آگهی های خرید و فروش میتسوبیشی لنسر را مشاهده کنید.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 13164

به "مقایسه میتسوبیشی لنسر با کیا سراتو و هیوندای النترا 2017" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه میتسوبیشی لنسر با کیا سراتو و هیوندای النترا 2017"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید