موسوی: نامه ترامپ به سازمان جهانی بهداشت، استقلال این سازمان را زیر سؤال برده است

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه نامه دونالد ترامپ به مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، حرفه ای گری و استقلال این سازمان را زیر سؤال برده، گفت: این تلاشی بی فایده در زمانی اشتباه است.

موسوی: نامه ترامپ به سازمان جهانی بهداشت، استقلال این سازمان را زیر سؤال برده است

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز (چهارشنبه) در توئیتی در واکنش به تهدید مجدد سازمان جهانی بهداشت از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نوشت: با آنکه سلامت جهانی در معرض خطر است و بیش از هر زمان دیگری نیازمند همبستگی جهانی و رهبری علم محور هستیم، نامه دونالد ترامپ به مدیرکل سازمان جهانی بهداشت حرفه ای گری و استقلال این سازمان را زیر سؤال برده است.

وی افزود: این تلاشی بی فایده در زمانی اشتباه است.

به گزارش فارس، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اخیرا در نامه ای خطاب به تدروس آدانوم رئیس فعلی سازمان جهانی بهداشت مدعی شد در حال حاضر این سازمان به عروسک خیمه شب بازی چین تبدیل شده است.

ترامپ همچنین در اظهاراتی تهدید کرد که اگر سازمان جهانی بهداشت در بازه زمانی 30 روزه متعهد به انجام اصلاحات نشود، آمریکا برای همیشه بودجه خود برای این سازمان را قطع و در عضویت خود در این نهاد نیز بازنگری خواهد کرد. بر اساس گزارش مجله فوربز، آمریکا در سال 2019، 400 میلیون دلار به بودجه سازمان جهانی بهداشت کمک کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 3169

به "موسوی: نامه ترامپ به سازمان جهانی بهداشت، استقلال این سازمان را زیر سؤال برده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موسوی: نامه ترامپ به سازمان جهانی بهداشت، استقلال این سازمان را زیر سؤال برده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید