مکملی جادویی و مفید برای قبل از شروع تمرینات ورزشی

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، مطالعات اخیر نشان می دهند که قهوه یکی از بهترین و سالم ترین مکمل ها برای مصرف پیش از شروع تمرینات ورزشی است که منجر به عملکرد بهتر ورزشکاران می شود.

مکملی جادویی و مفید برای قبل از شروع تمرینات ورزشی

به گزارش خبرنگاران از بهداشت نیوز، مطالعات اخیر نشان می دهند که قهوه یکی از بهترین و سالم ترین مکمل ها برای مصرف پیش از شروع تمرینات ورزشی است که منجر به عملکرد بهتر ورزشکاران می شود.

مکمل های قبل از انجام تمرینات ورزشی کمک می کنند تا ورزشکاران عملکرد بهتری حین ورزش داشته باشند و نتیجه رضایت بخش تری از تمرینات خود بگیرند. با این وجود، بسکمک از این مکمل ها قیمت بالایی دارند و در آنها از ترکیباتی استفاده شده که گاهی جای شک و شبهه را برای استفاده از آنها در ذهن ایجاد می کند.

به جای صرف هزینه برای خرید مکمل های گران قیمت، می توان به راحتی از قهوه استفاده کرد. کافئین یکی از مواد اصلی بیشتر مکمل های قبل از تمرینات ورزشی است. مصرف کافئین تاثیرات فیزیولوژیکی مختلفی دارد و روی عملکرد ورزشکاران نیز بی تاثیر نیست.

قهوه باعث افزایش هشکمک، افزایش فعالیت مغز و سیستم عصبی می شود. در نتیجه وقتی قهوه میل می کنید، بدن سطح هوشکمک بالاتری دارد و همین مساله کمک می کند تا با انرژی بیشتری بتوانید تمرینات ورزشی را انجام دهید.

تاثیر قهوه بر بدن انسان

این نوشیدنی همچنین به افزایش تمرکز هم کمک می کند. با نوشیدن یک فنجان قهوه می توانید با تمرکز بیشتری ست های تمرینی را انجام دهید. یکی دیگر از خواص مصرف آن قبل از ورزش، کمک به افزایش استقامت ورزشکاران در انجام تمرینات است.

مطالعات بسکمک نشان می دهد که کافئین برای بهبود عملکرد ورزشی به ویژه برای ورزش های استقامتی و تمرینات شدید مفید است. البته باید به دوز مصرف این نوشیدنی نیز توجه کرد.

در مطالعات اجرا شده، دوزهای 200 تا 400 و حدبیشتر 600 میلی گرم مورد بررسی قرارگرفته اند. یک فنجان قهوه دم کرده حدود 100 میلی گرم کافئین دارد.

قهوه می تواند تا حدودی به کاهش درد نیز کمک کند و برای افرادی که دچار دردهای عضلانی می شوند مفید خواهد بود. حتی کافئین موجود در قهوه در حین تمرینات ورزشی و خستگی جسمی حاصل از تمرینات شدید نیز مفید است.

با این وجود، بسکمک از افراد پس از نوشیدن قهوه عوارض جانبی ناخوشایندی را تجربه می کنند. کافئین موجود در این نوشیدنی می تواند باعث افزایش ضربان قلب و فشار خون شود. برخی افراد می گویند پس از مصرف این نوشیدنی دچار احساس بدن لرزه می شوند و برعکس ضعف شدیدی را احساس می کنند.

برخی دیگر ادعا می کنند پس از مصرف این نوشیدنی، دچار حالت های اضطراب و نگرانی شده و تمرکز لازم را ندارند. عده ای نیز از بعد از مصرف نوشیدنی های کافئین دار دچار ناراحتی های گوارشی می شوند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 7347

به "مکملی جادویی و مفید برای قبل از شروع تمرینات ورزشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکملی جادویی و مفید برای قبل از شروع تمرینات ورزشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید