مک ایر برای یک ملاقات کاری به انگلیس برگشت

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، ساعتی پیش، رسانه ها از خروج ناگهانی راب مک ایر سفیر انگلیس از ایران خبر دادند حال آنکه جیمز لندل خبرنگار بی بی سی در توئیتی بیان کرد: وی از بابت ماموریت کاری که از مدت ها پیش تدارک دیده شده است؛ به انگلیس بازگشت.

مک ایر برای یک ملاقات کاری به انگلیس برگشت

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید. از شهرهای زیبایی همچون لندن و منچستر دیدن کنید، سوار چرخ فلک چشم لندن شوید و از تعطیلات حسابی لذت ببرید.

به ادعای خبرنگار بی بی سی، سفر مک ایر امری معمول و بی ارتباط به بازداشت اخیر وی در تهران است.

لازم به ذکر است سفیر انگلیس در تهران که در تجمع شنبه شب گذشته در مقابل دانشگاه امیرکبیر حاضر شده بود، برای دقایقی بازداشت شد.

این دیپلمات انگلیسی بعد از ظهر یکشنبه به دلیل رفتار نامتعارف و حضور در تجمعات غیرقانونی، از سوی دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل اروپا به وزارت امور خارجه فراخوانده شد و مراتب اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران به سفیر و دولت انگلیس ابلاغ شد.

در این ملاقات به مک ایر یادآوری شد که حضور سفرای خارجی در تجمعات غیرقانونی هیچ تناسبی با مسئولیت های ایشان به عنوان نماینده سیاسی کشور متبوع خود ندارد و مخالف مفاد کنوانسیون 1961 روابط دیپلماتیک وین است و دولت انگلیس باید در این خصوص شرح دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1871

به "مک ایر برای یک ملاقات کاری به انگلیس برگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مک ایر برای یک ملاقات کاری به انگلیس برگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید