میکروتوربین های ایرانی به اروپا صادر می شوند

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، میکرو توربین ها، تکنولوژی نسبتاً جدیدی هستند که به مصرف نماینده، این امکان را می دهند که شخصاً در منزل مسکونی یا هر مکان دیگری برق فراوری کند. این توربین های کوچک همچنین مانند مشعل های معمولی مورد استفاده در موتورخانه ها، گرما و بخار نیز فراوری می نمایند.

میکروتوربین های ایرانی به اروپا صادر می شوند

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

در اصل میکرو توربین ها نوعی از توربین های احتراقی هستند که هم گرما و هم برق را در ابعاد نسبتاً کوچک فراوری می نمایند. میکرو توربین ها در قیاس با تکنولوژی های دیگر با ابعاد کوچک، مزایای بیشتری دارند، بعضی از آن ها عبارت اند از: قطعات متحرک کمتر، اندازه فشرده، وزن سبک، راندمان بالاتر، هزینه برق کمتر و استفاده از سوخت های هدر رفته.

همچنین در این سیستم ها می توان از بازیافت گرما برای رسیدن به راندمان بالاتر از 80 درصد استفاده کرد. به دلیل داشتن اندازه کوچک، هزینه اولیه کمتر، هزینه های کمتر نگهداری و کنترل اتوماتیک الکترونیکی، انتظار می رود که میکرو توربین ها سهمی قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهند.

میکرو توربین ها انواع مختلفی دارند که یک شرکت دانش بنیان در کشور توانسته با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برای اولین بار یک نمونه کوچک از نوع گازی آن را فراوری و صادر کند.

سید محمد محسنی، رئیس هیئت مدیره شرکت فراوری نماینده میکروتوربین ها گفت: به یاری واحد تحقیق و توسعه شرکت پیروز به فراوری کوچکترین توربین گازی کشور شدیم که اندازه ای تقریباً برابر با یک جعبه کفش دارد. این میکرو توربین در یک پکیج قرار می گیرد و در نهایت همزمان برق و حرارت فراوری می نماید.

محسنی گفت: از نظر صرفه جویی در مقایسه با مشعل های معمولی مستقر در ساختمان ها، این توربین های کوچک گازی 50 درصد مصرف کمتری دارند. به خاطر کوچک بودن جای کمتری نسبت به مشعل معمولی، احتیاج دارد. این مشعل ها 2 تا 10 کیلو وات برق فراوری می نماید که اگر از 5 میلیون ساختمان موجود در کشور، تنها 2 میلیون ساختمان از این توربین ها استفاده نمایند می توان به اندازه 20 نیروگاه اتمی بوشهر برق فراوری کرد.

وی اضافه نمود: چون هزینه برق در کشور ما ارزان است، چنین محصولاتی ممکن است احتیاج به حمایت تقنینی داشته باشند، با این همه برق در بسیاری از کشورها کالای گرانقیمتی محسوب می گردد و همین مسئله به نقطه قوت صادراتی شرکت تبدیل شد، زیرا محصول فراوریی ما چند برابر از نمونه خارجی ارزان تر است و در عین حال از همان کیفیت نیز برخوردار است.

محسنی مطرح نمود: به همین خاطر خیلی زود توانستیم در میان مصرف نمایندگان اروپای، برای خود مشتری جذب کنیم و در حال حاضر به انگلستان، آلمان و کانادا صادرات داریم. البته در راستا صادرات مشکلاتی وجود داشت ولی به دلیل مزیت های بالای کالای فراوری شده توسط شرکت توانستیم بازارهای خود را حفظ کنیم و در حال حاضر به فکر توسعه بازار هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آذر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1153

به "میکروتوربین های ایرانی به اروپا صادر می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میکروتوربین های ایرانی به اروپا صادر می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید