نتایج نهایی انتخابات بریتانیا ، ماجرای تنها کرسی باقیمانده تا 650 کرسی چیست؟

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، حزب محافظه کار که در مجلس پیشین کمتر از 300 کرسی در اختیار داشت، 66 نماینده به تعداد اعضایش در مجلس عوام اضافه کرد تا اکثریت قاطع را از آن خود کند.

نتایج نهایی انتخابات بریتانیا ، ماجرای تنها کرسی باقیمانده تا 650 کرسی چیست؟

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، بوریس جانسن در نخستین نطق پس از پیروزی تاریخی خود مستقیم به برگزیت اشاره نمود و گفت: با پیروزی تاریخی حزب محافظه کار، حالا دیگر خروج از اتحادیه اروپا تصمیم انکارناپذیر مردم بریتانیاست.

تا پیش از این، نخست وزیر بریتانیا برای اجرایی کردن برگزیت به رای موافق مجلس احتیاج داشت و به دلیل نداشتن 326 کرسی، نمی توانست تصمیم خود را پیش ببرد. در دور تازه، حزب محافظه کار به رهبری جانسن به اندازه کافی و بیش از آن رای دارد و در نخستین اقدام سراغ برگزیت می رود.

در سرانجام شمارش آرا، 649 کرسی مجلس به این ترتیب بین احزاب بریتانیا تقسیم شد: 364 کرسی حزب محافظه کار، 203 کرسی حزب کارگر، 48 کرسی حزب ملی اسکاتلند، 11 کرسی حزب لیبرال دموکرات و 23 کرسی احزاب دیگر.

فقط نتیجه یک کرسی تا نهایی شدن سرنوشت تمام 650 کرسی مجلس عوام باقی مانده که آن هم تا عصر امروز به وقت بریتانیا اعلام می گردد. در واقع به دلیل بد بودن شرایط آب و هوایی در مجمع الجزایر سیلی در جنوب غربی بریتانیا، اعلام نتیجه نهایی به تعویق افتاده است.

در مجموع 67.25 درصد مردم بریتانیا در انتخابات شرکت کردند و حدود 14 میلیون نفر (44 درصد) به نامزدهای محافظه کار رای دادند. حزب کارگر 10 میلیون رای داشت و لیبرال دموکرات با 3.6 میلیون رای و ملی اسکاتلند با 1.2 میلیون در رده های بعد ایستادند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1556

به "نتایج نهایی انتخابات بریتانیا ، ماجرای تنها کرسی باقیمانده تا 650 کرسی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج نهایی انتخابات بریتانیا ، ماجرای تنها کرسی باقیمانده تا 650 کرسی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید