نخست وزیر مجارستان واکسن کرونای چینی تزریق کرد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، نخست وزیر مجارستان در صفحه فیس بوک خود طی پیغام و عکس هایی از تزریق واکسن کرونای چینی به خود اطلاع داد.

نخست وزیر مجارستان واکسن کرونای چینی تزریق کرد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزای خبرنگاران به نقل از ان تی وی آلمان، ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان به گفته خود واکسن کرونای چینی را تزریق نموده است. وی در صفحه فیس بوک خود تصاویری را منتشر کرد که او را در حال دریافت واکسن کرونای چینی نشان می دهد. در عکس دیگری یک بسته با نوشتار چینی قابل مشاهده است. چندی پیش اوربان اعلام نموده بود که می خواهد واکسن چینی را بزند.

کشور مجارستان تا به حال حدود 680 هزار نفر از شهروندان خود را علیه کرونا واکسینه نموده که بیشتر این واکسن ها فراوری کشورهای غربی بوده است. البته بر اساس اطلاعات رسمی که روز یکشنبه اعلام شده است حدود 114 هزار نفر در 24 ساعت گذشته در مجارستان واکسینه شده اند که بیشتر آن ها واکسن چینی سینوفارم را دریافت نموده اند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این واکسن هم مانند واکسن اسپوتنیک5 روسی هنوز در اتحادیه اروپا تاید نشده است.

بنا بر گزارش شبکه سی جی تی ان چین و همچنین خبرگزاری رویترز، ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان با انتشار یک عکس اظهار داشت که برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا، واکسن سینوفارم ساخت چین را تزریق کرد.

نخست وزیر مجارستان در صفحه فیس بوک خود ضمن انتشار لحظه تزریق واکسن سینوفارم نوشت: واکسینه شدم.

مجارستان از واکسن چینی سینوفارم 5 میلیون دوز و از اسپوتنیک 5 دو میلیون دوز سفارش داده است. از واکسن چینی تا به حال 550 هزار دوز و از واکسن روسی تا به حال 145600 دوز وارد این کشور شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

ویکتور اوربان با توجه به کمبود واکسن در اروپا امیدوار است که با فراوریات واکسن شرقی بتواند تحول مثبتی را در مبارزه با بحران کرونا در کشورش رقم بزند.

اقدام اوربان در استفاده از واکسن چینی در شرایطی صورت گرفته که شمار مبتلایان و فوتی های ویروس کرونا در مجارستان رو به افزایش است.

دولت و کارشناسان در این کشور انتظار وقوع موج سوم کرونا را دارند. در روز یکشنبه نهادهای بهداشتی در مجارستان از ابتلای 4469 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر دادند . این در حالی است که یکشنبه گذشته تعداد مبتلایان روزانه 2912 نفر بود. از ابتدای شیوع بحران کرونا در مجارستان در این کشور با حدود 10 میلیون سکنه تا به حال حدود 15 هزار نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 فروردین 1400 بروزرسانی: 10 فروردین 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 7403

به "نخست وزیر مجارستان واکسن کرونای چینی تزریق کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر مجارستان واکسن کرونای چینی تزریق کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید