نقش داروی آسپرین در درمان سرطان

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، تاکنون مطالعات بسیاری در مورد فوائد افزودن داروی آسپرین به درمان های رایج برای بیماری سرطان انجام گرفته است.

نقش داروی آسپرین در درمان سرطان

به گزارش خبرنگاران، متخصصان در یک بازبینی جدید به آنالیز اطلاعات موجود در این رابطه پرداخته و این پرسش را مطرح نموده اند که آیا زمان آن رسیده شواهد موجود را در اختیار بیماران قرار دهیم؟

متخصصان انگلیسی در شرح این بازبینی جدید اظهار داشتند: استفاده از دوز پایین داروی آسپرین به عنوان عامل پیشگیرانه در برابر بیماری قلبی، سکته مغزی و سرطان به خوبی شناخته گردیده است اما اکنون شواهد دیگری مطرح گردیده که نشان می دهد این دارو ممکن است نقش حائز اهمیتی در میان گزینه های درمانی سرطان داشته باشد.

در حقیقت در سال 2012 تحقیقاتی انجام گرفت که نشان داد مصرف روزانه داروی آسپرین از بروز برخی انواع سرطان در افراد میانسال پیشگیری می نماید. همچنین سال گذشته مطالعه دیگری انجام گرفت که در آن معین شد داروی آسپرین تاثیرگذاری داروهای ضد سرطان را در موش ها تقویت می نماید.

محققان انگلیسی بر اساس این شواهد تصمیم گرفتند تا فوائد مصرف داروی آسپرین را در درمان سرطان مورد آنالیز قرار دهند. محققان به منظور ارزیابی نقش این دارو در درمان سرطان به آنالیز 71 مطالعه موجود در رابطه با تاثیر داروی آسپرین در درمان بیماری سرطان پرداختند.

به گزارش مدیکال نیوزتودی، مجموع آنالیز ها نشان داد که احتمال زنده ماندن بیمار مبتلا به سرطان با مصرف داروی آسپرین 20 تا 30 درصد بیشتر است. همچنین، به گفته محققان داروی آسپرین به شکل های مختلف روی انواع سرطان تاثیر مثبت دارد. این دارو خطر مرگ ناشی از سرطان روده، پستان و پروستات را به ترتیب 25، 20 و 15 درصد کاهش می دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 111

به "نقش داروی آسپرین در درمان سرطان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش داروی آسپرین در درمان سرطان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید