تور ترکیه نوروز: نگرانی نمایندگان آمریکایی از فروش احتمالی جنگنده اف 16 به ترکیه

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، تعدادی از نمایندگان جمهوریخواه و دموکرات از دولت بایدن خواسته اند تا مانع از فروش جنگنده های اف 16 به ترکیه گردد.

تور ترکیه نوروز: نگرانی نمایندگان آمریکایی از فروش احتمالی جنگنده اف 16 به ترکیه

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه نوروز در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، تعدادی از نمایندگان جمهوریخواه و دموکرات آمریکایی از دولت بایدن خواسته اند تا از فروش جنگنده های اف 16 به ترکیه جلوگیری کند، این نمایندگان تاکید نموده اند که مطمئن هستند کنگره با هرگونه صادرات این هواپیماها به ترکیه مخالفت خواهد نمود.

بر اساس این گزارش 11 نماینده آمریکایی با ارسال نامه ای برای آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده نگرانی عمیق خود را درباره گزارش های منتشر شده مربوط به فروش 40 فروند جنگنده اف 16 به ترکیه اعلام نموده اند.

در این نامه آمده است: پس از اظهارات سپتامبر اردوغان رئیس جمهور ترکیه درباره تصمیم این کشور برای خرید یک سامانه موشکی دیگر اس 400 از روسیه، ما نمی توانیم بر سر مسائل امنیت ملی آمریکا سازش و مسامحه کنیم، آن هم با فرستادن هواپیماهای ساخت آمریکا به یک کشور به ظاهر متحد که مانند دشمنان رفتار می نماید.

ترکیه پیش از این سفارش خرید بیش از 100 فروند جنگنده اف 35 را به شرکت لاکهید مارتین آمریکا داده بود ولی ایالات متحده تصمیم گرفت تا ترکیه را از این برنامه حذف کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 آبان 1400 بروزرسانی: 29 آبان 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 10172

به "تور ترکیه نوروز: نگرانی نمایندگان آمریکایی از فروش احتمالی جنگنده اف 16 به ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه نوروز: نگرانی نمایندگان آمریکایی از فروش احتمالی جنگنده اف 16 به ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید