هر آنچه در خصوص خرید و فروش آپارتمان در بهارستان اصفهان باید بدانید

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، خرید خانه در سال های اخیر به سمت شهرهای تازه تاسیس در اطراف شهرهای عظیم رفته است. در اصفهان بسیاری به منظور خرید و فروش آپارتمان رو به شهر جدید بهارستان، یکی از شهرهای تازه تأسیس در جنوب شرقی اصفهان می آورند. شهر بهارستان در سال 1372 به منظور اسکان جمعیت بالای شهر اصفهان در حومه این شهر ایجاد شد که به سرعت نیز گسترش یافت. این شهر برای اقشار کم درآمد امکان خانه دار شدن را با قیمت مناسب و شرایط ویژه ایجاد نموده است.

هر آنچه در خصوص خرید و فروش آپارتمان در بهارستان اصفهان باید بدانید

جهت دریافت خدمات قیمت درب ضد سرقت فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

برای آشنایی با فروش آپارتمان در بهارستان اصفهان سرفصل های زیر را دنبال کنید:

  • آشنایی با بهارستان
  • فروش آپارتمان در بهارستان
  • خریدوفروش خانه وام دار
  • نکات مهم در خرید آپارتمان

آشنایی با بهارستان

شهر جدید بهارستان ذوزنقه قائم الزاویه ای است که در جنوب شرقی اصفهان بیش از 20 سال پیش تأسیس شد. بهارستان در فاصله 15کیلومتری جنوب اصفهان و در محور شرقی جاده اصفهان شیراز قرارگرفته است. در ناحیه شمالی آن دشت های کشاورزی شرقی اصفهان قرار گرفته است و رودخانه زاینده رود از نزدیکی این شهر عبور نموده و بهارستان را با حضور خود مفتخر می نماید.

جمعیت این شهر در حال حاضر حدود 320 هزار نفر است که در فازهای مختلف این شهر سکونت دارند. شهر بهارستان دارای 3 فاز مسکونی است که فازهای 1و 2 به طور کامل به بهره برداری رسیده اند. فاز 3 این شهر اما همچنان در حال ساخت و ساز و گسترش است.

آب و هوای شهر بهارستان همانند همسایه عظیم خود اصفهان گرم و خشک است. کمینه دمای هوای این شهر در زمستان به 13- درجه سانتی گراد و گرم ترین روزهای تابستان به 40 درجه سانتی گراد نیز می رسد. زمین های این شهر گرچه برای ساخت وساز مطلوب است، اما برای کشاورزی متأسفانه از ارزش بالایی برخوردار نیستند.

خیابان های اصلی این شهر را می توان خیابان های الفت، آزادی و ولی عصر، فروردین، اردیبهشت و ایثار نامید. خرید و فروش آپارتمان در بهارستان اصفهان به دلیل قیمت مناسب و تازه ساخت بودن سازه های این شهر بازار داغی را به خود اختصاص داده است. بهارستان اصفهان برای سکونت افرادی که محل کارشان در اصفهان است به دلیل نزدیکی آن نیز مطلوب است.

فروش آپارتمان در بهارستان

فروش آپارتمان در بهارستان اصفهان به دلیل قیمت های مناسب این منطقه و آرامش نسبی آن به نسبت کلان شهری چون اصفهان همواره سرزنده و فعال است. بسیاری برای رهایی از اجاره نشینی و دستیابی به رؤیای خانه دار شدن به حومه شهرهای عظیم پناه می برند. بنابراین علاوه برسازه های جدیدی که در این شهر وجود دارد موارد بسیاری نیز برای فروش آپارتمان در بهارستان اصفهان وجود دارد.

فاز یک

در شهر بهارستان نیز همچون دیگر مناطق کشور خانه نوساز و کلید نخورده از قیمت بالاتری نسبت به دیگر آپارتمان ها برخوردار است. متوسط قیمت فروش آپارتمان در بهارستان اصفهان و فاز یک آن برای خانه های نوساز کلید نخورده در حدود 3 میلیون تومان است. به عنوان مثال آپارتمان 75 متری نوساز در ساختمان 5 واحدی با پارکینگ، انباری و فول امکانات در فاز یک 241 میلیون تومان برای فروش آگهی شده است. بدین ترتیب قیمت فروش آپارتمان در بهارستان اصفهان برای این خانه از قرار متری حدود 3 میلیون و 200 هزار تومان در نظر گرفته شده است. البته در همین ساختمان بسته به موقعیت قرارگیری ملک و متراژ آن این قیمت تا 3 میلیون و 600 هزار تومان نیز می رسد.

چنانچه بودجه شما برای خرید خانه نوساز در بهارستان با کمبود روبرو است می توانید سراغ خانه های 5 تا 10 سال ساخت که همچنان زیبایی و طراحی خود را حفظ نموده اند، بروید. بدین ترتیب باقیمت زیر 2 میلیون تومان می توانید آپارتمان موردنظر خود را خریداری کنید. به عنوان مثال در خیابان الفت فاز 1 آپارتمان 55 متری در طبقه سوم با پارکینگ و انباری برای فروش 104 میلیون تومان آگهی شده است. یعنی قیمت فروش آپارتمان در بهارستان اصفهان برای خانه های 5 تا 10 سال در فاز یک حدود 1میلیون و 800 هزار تومان است. البته بسته به نوع خانه، متراژ و امکاناتی که در اختیارتان قرار می دهد این مبلغ می تواند بیشتر یا کمتر در همین محله باشد.

برای خرید آپارتمان ارزان قیمت در فاز یک شهر بهارستان می توانید سراغ خانه های با قدمت بنای بین 15 تا 20 سال بروید. قیمت فروش آپارتمان در بهارستان اصفهان با 15 تا 20 سال قدمت در فاز یک در حدود متری 1.5 تا 1.8 میلیون تومان است. به عنوان مثال آپارتمان 85 متری در فاز یک با پارکینگ و انباری برای فروش 135 میلیون تومان آگهی شده است. بر همین اساس این آپارتمان برای فروش تنها حدود 1 میلیون و 600 هزار تومان بابت هر مترمربع است. در همین محله مورد دیگری برای فروش در بلوار فرهنگ با 97 متر برای فروش 176 میلیون تومان آگهی شده است. که به عبارتی هر متر آن 1.8 میلیون تومان برایتان هزینه خواهد داشت.

فاز دو

قیمت های فروش آپارتمان در فاز دو بهارستان کمی با فاز یک آن متفاوت است. متوسط قیمت خرید آپارتمان نوساز در این منطقه در حدود 2 میلیون و 600 هزار تومان است. به عنوان مثال آپارتمان نوساز 67 متری در خیابان فروردین فاز دو برای فروش 170 میلیون تومان آگهی شده است. بدین ترتیب هر مترمربع این آپارتمان برای خرید حدود 2.5 میلیون تومان برایتان هزینه خواهد داشت. مورد نوساز دیگری در همین منطقه با متراژ 84 مترمربع برای فروش متری 2 میلیون و 600 هزار تومان آگهی شده است.

آپارتمان های 2 تا 5 سال ساخت در بهارستان نیز باقیمت متوسط 2 میلیون تومان خرید و فروش می شوند. البته قیمت فروش آپارتمان در بهارستان اصفهان برای خانه های زیر 5 سال در فاز دو، دارای نمودار ثابتی نیست و با توجه به ساختمان و مزایای آن دچار تغییرات ناگهانی نیز می شود. به عنوان مثال آپارتمانی 97 متری زیر 5 سال در فاز دو با تمام امکانات برای فروش 255 میلیون تومان آگهی شده است. بنابراین این واحد از قیمت متوسط فروش آپارتمان در بهارستان اصفهان بالاتر و متری 2.6 میلیون تومان است.

تعداد متقاضیان آپارتمان های 5 تا 10 سال در فاز دو به نسبت آپارتمان های قدیمی بیشتر هستند. قیمت متوسط فروش آپارتمان در بهارستان اصفهان با این شرایط در حدود 1.5 میلیون تومان است. مثلاً آپارتمانی با 70 مترمربع در خیابان ولیعصر برای فروش تنها 97 میلیون تومان آگهی شده است که در مقایسه باقیمت متوسط منطقه نیز کاهش داشته است.

و اما برای خرید خانه های ارزان و قدیمی در بهارستان اصفهان در فاز 2 می توانید سراغ آپارتمان های بالای 15 سال بروید. البته به دلیل تعداد بالای عرضه این واحدها بازار داغ تری نسبت گروه قبلی دارند. بنابراین طبیعی است اگر هم قیمت با آپارتمان های دیگر باشند. متوسط قیمت فروش آپارتمان در بهارستان اصفهان با این شرایط در حدود 1.5 میلیون تومان است. به عنوان مثال آپارتمان 55 متری در خیابان اردیبهشت فاز دو برای فروش 95 میلیون تومان آگهی شده است. این واحد از متوسط قیمت منطقه نیز باقیمت متری 1.7 میلیون تومان بیشتر است که احتمال زیاد به متراژ کم این واحد و موقعیت آن برمی شود. آپارتمان 56 متری در همین منطقه نیز باقیمت متری 1 میلیون و 600 هزار تومان برای فروش آگهی شده است. در خیابان فروردین نیز آپارتمان دیگری با 75 مترمربع در طبقه سوم با 1.5 میلیون تومان بابت هر مترمربع نیز برای فروش قرار داده شده است.

خریدوفروش خانه وام دار

فروش آپارتمان در بهارستان اصفهان با وام بانکی با مبالغ مختلف نیز در این شهر انجام می شود. بسیاری از خانه های این منطقه خصوصاً آپارتمان های چند سال ساخت دارای وام بانکی است. به عنوان مثال آپارتمانی 98 متری در خیابان فرشته بهارستان برای فروش 346 میلیون تومان آگهی شده است. این واحد با وام 100 میلیونی برای فروش گذاشته شده که بخش اعظمی از مبلغ آن را دربرمی گیرد. آپارتمان 84 متری در فاز 2 بهارستان با وام 30 میلیون تومانی برای فروش 220 میلیون تومان آگهی شده است.

نکات مهم در خرید آپارتمان با وام بانکی

یکی از راه های به حداقل رساندن مسائل معامله های خانه های وام دار فک رهن خانه توسط فروشنده و سپس انتقال آن به نام خریدار است. برای انتقال سند به این روش، فروشنده یا باید وام خود را کامل تسویه کند یا با استفاده از طرح رها آن را به نام دیگری انتقال دهد. چنانچه وام بانکی از بانک مسکن دریافت شده باشد این بانک این امتیاز را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد که بدون تسویه حساب کامل و با سپرده گذاری، سندشان را از رهن بانک خارج نمایند. برای بدین منظور وام گیرنده باید سپرده ای به ارزش 110 درصد ارزش اصل بدهی به جامانده خود افتتاح کند.

وام انبوه سازی

ممکن است تعدادی از موارد فروش آپارتمان در بهارستان اصفهان که در سال های اخیر ساخته شده اند دارای وام انبوه سازی باشند. بدین ترتیب ملک را قولنامه نموده و با قولنامه و سایر مدارک مورداحتیاج برای دریافت وام به بانک مسکن می توانید مراجعه کنید. در این نوع از خرید خانه بانک مسکن بدهی مالک قبلی را تسویه نموده و وام شمارا به ایشان پرداخت می نماید.

انتقال وام بانکی

با انتقال وام بانکی از فروشنده به خریدار نیز می توانید اقدام به فروش آپارتمان در بهارستان اصفهان کنید. بدین ترتیب پس از تسویه کامل اقساط معوقه وام توسط مالک قبلی و واریز درصدی از مبلغ مانده وام توسط خریدار، و تکمیل برگه های مربوطه توسط طرفین، معرفی نامه ای برای مراجعه به محضر صادر می شود.

نکته مهم درفروش آپارتمان در بهارستان اصفهان به صورت وامدار تنظیم سند به نام خریدار است.

نکات مهم در خرید آپارتمان

در هنگام خرید آپارتمان و مواردی که برای فروش آپارتمان در بهارستان اصفهان بهتر است نکات زیر را مدنظر قرار دهید.

  • برای تأمین هزینه های خرید خانه به هزینه های جانبی خرید آن ازجمله حق کمیسیون مشاور املاک، تعمیرات و انتقال سند نیز توجه کنید.
  • ایمنی ، پایداری و مقاومت ساختمان در برابر آتش سوزی و بلایای طبیعی ازجمله زلزله بسیار حائز اهمیت است.
  • تعداد واحدهای کل ساختمان برای آرامش آینده شما و خانواده از اهمیت بالایی برخوردار است. تعداد مطلوب واحدها در هر ساختمان بین 15 تا 30 واحد است.
  • در هر طبقه بهتر است که درهای واحدها تا حد امکان روبروی یکدیگر باز نشوند.
  • اطمینان از عملکرد صحیح سیستم های گرمایش و سرمایش نیز از موارد مهمی است که در بازدید از خانه باید به آن توجه کرد.
  • در ساختمان های مسکونی و مجتمع ها عرض ورودی ها و راهروها نیز باید در حد استاندارد باشد تا در عبور و مرور افراد مسئله ای ایجاد نشود.
  • ابعاد پله ها برای رفت وآمد بالأخص در ساختمان هایی که آسانسور ندارند برای استفاده خصوصاً بچه ها و سالمندان حائز اهمیت است.
  • شیب ورودی پارکینگ نیز در عبور و مرور ماشین به راحتی و کاهش خطرات احتمالی مهم و حیاتی است.
  • فروش آپارتمان در بهارستان اصفهان و دیگر مناطق کشور با بیش از 4 طبقه بدون آسانسور سخت و زمان بر است.
  • طراحی داخلی و نورگیر بودن واحد علاوه بر استفاده از تمام فضای ممکن، از ویژگی های مثبت هر خانه ای است.
  • حتماً قبل از خرید ملک در چند نوبت روز و شب برای بازدید ملک و درک مسائل احتمالی مراجعه کنید.
  • در هر شرایطی با وام و بدون آن در قبال پولی که می پردازید سند رسمی ملک را به نام خود انتقال دهید.
  • توجه به فشار آب و سالم بودن اتصالات ولوله های ساختمان نیز شمارا در درازمدت از خرج هزینه های اضافی بی احتیاج می نماید.
  • قبل از خرید خانه خصوصاً خانه های قدیمی و بالای 15 سال با کارشناس امور ساختمان برای تخمین هزینه های احتمالی مشورت کنید.

شهر بهارستان در جنوب شرقی اصفهان ازجمله این شهرهاست. فروش آپارتمان در بهارستان اصفهان در دو فاز آماده و فعال این شهر صورت می گیرد. شهر بهارستان در طی بیش از بیست سال حیات خود رشد چشمگیری داشته و به دلیل نزدیکی به شهر اصفهان بسیاری این شهر را برای سکونت انتخاب می نمایند. آپارتمان های این شهر اکثراً زیر بیست سال سن دارند و از امکانات خوبی نیز برخوردار هستند.

منبع: هومینگ
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 2538

به "هر آنچه در خصوص خرید و فروش آپارتمان در بهارستان اصفهان باید بدانید" امتیاز دهید

11 کاربر به "هر آنچه در خصوص خرید و فروش آپارتمان در بهارستان اصفهان باید بدانید" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه در خصوص خرید و فروش آپارتمان در بهارستان اصفهان باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید