همه کوشش خود را برای جبران عقب ماندگی های کرمانشاه به کار می گیریم

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، ایلنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی کشور، همه کوشش خود را برای جبران عقب ماندگی های کرمانشاه به کار می گیریم.

همه کوشش خود را برای جبران عقب ماندگی های کرمانشاه به کار می گیریم

سید عزت الله ضرغامی پس از بازدید تعدادی از بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری شهرستان های شرقی کرمانشاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تنوع بسیار بالای قومی، مذهبی، زبانی، فرهنگی و وجود آیین های متعدد در کرمانشاه باعث شده تا یکی از استان های کم نظیر کشور در این حوزه ها شکل بگیرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه نمود: کرمانشاه از نظر بضاعت و ظرفیت های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بسیار غنی است اما متاسفانه به دلایل مختلف در همه این حوزه ها دچار عقب ماندگی هایی است که در حال آنالیز آنها هستیم.

او ادامه داد: بخشی از این مسائل مربوط به وزارت میراث فرهنگی است که آن را پیگیری می کنیم و بعضی هم باید با همکاری سایر وزارتخانه ها برطرف گردد که رایزنی هایی را نیز با آنها در دستور کار داریم.

ضرورت تقویت زیرساخت های مجموعه جهانی بیستون

ضرغامی در ادامه به محوطه جهانی بیستون و مسائل آن اشاره نمود و گفت: متاسفانه شرایط کنونی این اثر در شان آن نیست و کوشش می کنیم از محل اعتبارت وزارتخانه تخصیص هایی را برای تقویت زیرساخت های این مجموعه داشته باشیم و سرمایه گذار هایی در اینجا انجام گردد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه به مسئله همجواری شهرک الزهرا با محوطه جهانی بیستون و مطالبات ساکنان این شهرک اشاره نمود و اضافه نمود: در این بازدید از نزدیک با مردم این شهرک که در حریم محوطه جهانی قرار گرفته اند، صحبت هایی داشتم و درباره مسائل و محدودیت هایی که در ساخت و ساز دارند، گلایه هایی داشتند.

او ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن این شهرک در محوطه جهانی بیستون، ساختمان های اطراف آن امکان ساخت و ساز ندارند و این مسئله مسائلی را برای این مردم ایجاد نموده است.

ضرغامی با اشاره به اینکه از طرفی قوانین میراث هم محفوظ است و باید رعایت گردد، گفت: پیگیری می کنیم که یک گروه کارشناسی از پژوهشگاه میراث فرهنگی به بیستون بیایند و این مشکل را به صورت کارشناسی آنالیز نمایند.

برای رونق صنایع دستی برنامه داریم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت های خوب کرمانشاه در حوزه صنایع دستی اشاره نمود و اضافه نمود: با آمایشی که انجام می گردد، منطقه ها پر رفت و آمد گردشگری را احصا و در آنها بازارچه های صنایع دستی را راه اندازی می کنیم.

او با بیان اینکه حوزه صنایع دستی نیازمند سرمایه گذاری اساسی است، گفت: در سیاست های تازه وزراتخانه در حوزه صنایع دستی، طبق آسیب شناسی هایی که اجرا شده است، در بحث کاربردی کردن و بسته بندی صنایع دستی که مشکل اصلی این حوزه است، ورود جدی می کنیم.

او اضافه نمود: متاسفانه تا به امروز در حوزه بسته بندی و کاربردی کردن صنایع دستی کار مناسبی صورت نگرفته است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: مردم باید صنایع دستی را در زندگی روزمره خود استفاده نمایند و این مسئله یکی از موضوعات مورد تاکید ما است.

استفاده از ظرفیت جام جهانی قطر

ضرغامی در بخش دیگری از سخنان خود خبر از برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت جام جهانی 2022 قطر برای معرفی صنایع دستی ایران داد و گفت: باید صنایع دستی ایران را به گردشگرانی که از نقاط مختلف جهان به قطر می آیند، معرفی کنیم و برای تحقق این مهم از این ظرفیت به خوبی استفاده خواهیم کرد.

او در انتها توضیح داد: با حمایت های مجلس شورای اسلامی، تسهیلات خوبی به فعالان این بخش اعطا می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 5 مرداد 1401 بروزرسانی: 5 مرداد 1401 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 13109

به "همه کوشش خود را برای جبران عقب ماندگی های کرمانشاه به کار می گیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه کوشش خود را برای جبران عقب ماندگی های کرمانشاه به کار می گیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید