هوتوان در چین، روستایی که زمان در آن متوقف شده است!

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، آشنایی با روستای هوتوان در چین

با توجه به پیشرفت های شهری که در کشور چین انجام شده سبب شده تا کمتر توجهی به طبیعت این کشور پهناور بشود. در این کشور روستایی به نام هوتوان وجود دارد و زمانی که شما تصاویر این روستا را در اینترنت جستجو می کنید تنها چیزی که مشاهده خواهید کرد طبیعتی بی نظیر و وهم آور خواهد بود. سالیان زیادی است جمعیت این روستا به تعداد انگشتان دست می رسد و ما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا درباره روستای هواتون در چین صحبت کنیم؛ آنچه جالب است درباره روستای هواتون در چین بدانید این است که اهالی این روستا از سال 1990 به امید زندگی بهتر این روستا را ترک کردند و به شهر نشینی روی آوردند.

هوتوان در چین، روستایی که زمان در آن متوقف شده است!

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

روستای هوتوان در چین دارای طبیعتی بکر و وهم آور است که از سال 1990 اهالی آن این روستا را به منظور زندگی شهرنشینی ترک کردند. این روستا در شرق شانگهای نهاده شده است و زمانی یک روستای ماهیگیری پر رونق بوده است. گفتنی است که بگوییم از سال 2000 به بعد نزدیک به 900000 روستا در سراسر چین به خاطر شهرنشینی خالی از سکنه شدند و تقریبا از بین رفتند. هوتوان زمانی محل زندگی یک جامعه کوشا و ماهیگیر با خانه های آجری بوده که در تپه های شیب دار جزیره شنگشان در شمال شرقی این جزیره بوده و اگر اکنون به سمت آن بروید شاید به تعداد انگشتان دستتان در آن افرادی را مشاهده کنید که در حال زندگی هستند. این روستا اکنون خالی از سکنه است و به قدری چمن روی خانه های آن روییده است که گویی، یک لحاف از جنس چمن روی آن پوشانده اند.

جالب است بدانید که سالانه هزاران نفر به بازدید از روستای هوتوان در چین می روند تا روند رویش دوباره گیاه در این روستا را مشاهده نمایند.

همانطور که گفتیم روستای هوتوان در جزیره ای به نام شنگشان نهاده شده است، خوده این جزیره از 400 جزیره دیگر تشکیل شده است و یک مجمع الجزایر را نیز تشکیل می دهد. با توجه به موقعیت قرارگیری این جزیره می توان نتیجه گرفت که از لحاظ بهره وری مالی از شرایط خوبی برخودار است و از منابع دریایی بیشتری برای اقتصاد منطقه بهره می برد. منطقه زوشان که یکی از بزرگ ترین مجمع الجزایر چین به شمار می رود در زمان های گذشته محلی برای ماهیگیران بوده و روستای هوتوان نیز یکی از همین روستاهای ماهی گیری بوده است.

اقتصاد این روستا در آن موقع بر پایه ماهی گیری بوده و از دوران نوسنگی تا به حال، همیشه در سواحل، زمین ها نزدیکی دریاچه و حوزه های رودخانه، روستاهای ماهی گیری ایجاد شده است و تا هزاران سال به حیات خود می توانند ادامه دهند. این روستاها اغلب از سایر جوامع بشری و شهری دور افتاده اند و بیش تر اوقات در نزدیکی خلیجی طبیعی ایجاد شده اند، چرا که پناهگاه امنی را برای قایق های ماهی گیری آن ها فراهم می نماید.

مختصری از تاریخچه روستای هوتوان

روستای هوتوان در واقع نوعی روستای ماهی گیری بوده و اهالی آن با فروش ماهی هایی که از دریا می گرفتند روزگار خودشان را سپری می کردند. نزدیک به 500 خانه در این روستا وجود دارد که بیش از 200 ماهی گیر و خانواده هایشان در آن به چشم می خورد.

تا زمانی که پای صنایع ثانویه در این منطقه زوشان باز نشده بود همه چیز در روستای هوتوان در چین خوب بود، اما پس ورود این صنایع به روستا کم کم صنعت ماهی گیری تحت تاثیر نهاده شد و حرفه هایی چون کشتی سازی، تعمیر کشتی ها، کشتی رانی، صنایع سبک (پوشاک، لوازم منزل، لوازم الکتریکی، لوازم ورزشی و …) و گردشگری، به بخش اعظم کسب درآمد ساکنین روستای هوتوان در چین تبدیل شد.

همین موضوع سبب شد تا کم کم ثروتمندان روستای هوتوان را ترک نمایند و بعد به تدریج دیگر اهالی این روستا تصمیم به ترک روستا گرفتند و رفته رفته این روستا خالی از سکنه شد. این اتفاق در طول 50 سال رخ داد و بخش اعظم جمعیت این روستا به امید دست یابی به کار و حرفه ای دیگر راهی شهرهای بزرگتر شدند.

روستای هوتوان در حال حاضر

شاید تصورتان با توصیفاتی که در بالا داده شد در خصوص روستا هوتوان در چین این باشد که شما با جایی شبیه به روستای چرنوبیل روبرو خواهید شد، اما کاملا برعکس است و شما می توانید حس و حال زندگی را همچنان در این روستا احساس کنید. تمامی خانه ها با پوشش سبز سبب شده اند تا منطقه ای یک دست سبز را شما را مشاهده کنید. در خانه ها بر روی همه چیز لایه ای جلبکی و خزه ای به چشم می خورد و دیگر از رنگ اثاثیه چیزی باقی نمانده است.

شما زمانی که در این روستا قدم می زنید احساس می کنید از یک زمان به بعد چراغ این روستا خاموش شده و هیچ تغییری در آن روی نداده است.

پیرمردی که در این روستا همچنان در حال زندگی است مردی است رنج دیده به نام سان آی که زندگی در روستای خالی از سکنه را به شهر و هیاهوی بی حد و حصر آن ترجیح داده است. در خانه این مرد وسایل چندانی به چشم نمی خورد و تنها یک تخته چوب، عکسی از خدایان چینی، یک میز خالی و چند شمع تنها دارایی این پیرمرد است.

البته به جز این پیرمرد یک زن و یک زوج جوان هم روستای هوتوان در چین برای زندگی انتخاب نموده اند.

گردشگری در روستای هوتوان در چین

اما این روستا چطور پیدا شد! سوالی است که ما هم به دنبال آن بودیم، در پاسخ به آن باید بگوییم که چند سال پیش به طور اتفاقی گردشگرانی به این روستا رسیدند و چند عکس از آن گرفتند. دیری نگذشت که بر تعداد افرادی که خواستار بازدید از روستای هوتوان در چین بودند نیز افزوده شد. پس از این ماجرا یک عکاس حرفه ای در سال 2015 به سمت این روستا رفت و عکس هایی گرفت و در فضای مجازی منتشر نمود.

توجه داشته باشید که در صورتی که به این روستا رفتید درون خانه ای متروکه و پوسیده شده نروید چرا ممکن است تخریب گردد و زیر آوار بمانید.

تنها چیزی که در روستا به فروش می رسد، شیشه ها و بطری های آب است و ضروری است تا تمام لوازم و خوراکی های مورد احتیاج خود را با خود ببرید.

دسترسی به روستای هوتوان در چین

به منظور دسترسی به روستای هوتوان در چین شما می توانید با استفاده از اتوبوس، قایق و یا تاکسی خودتان را به سمت این روستا برسانید. توجه داشته باشید که تقریبا 1 ساعت و نیم زمان ضروری است تا شما از شهر به این روستا برسید.

ساعت بازدید: 7:30 صبح تا 12 شب

آدرس: Shengsi Islands, Shengsi County, Shengsi County 202450, China

منبع: الی گشت
انتشار: 4 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 459

به "هوتوان در چین، روستایی که زمان در آن متوقف شده است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوتوان در چین، روستایی که زمان در آن متوقف شده است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید