واکسن کرونا آکسفورد هم وارد چرخه تزریق شد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، واکسن آکسفورد- آستراتزنکا هم همانند واکسن فایزر برای نخستین بار در بریتانیا وارد چرخه تزریق همگانی شده است.

واکسن کرونا آکسفورد هم وارد چرخه تزریق شد

نخستین دوز از واکسن تولیدی دانشگاه آکسفورد در قالب واکسیناسیون سراسری کرونا در بریتانیا به یک بیمار دیالیزی به نام برایان پینکر که شهروند 82 ساله بریتانیایی است، تزریق شد.

به گزارش خبرنگاران، واکسیناسیون سراسری بر ضد کرونا در بریتانیا با وارد شدن واکسن آکسفورد- آسترازنکا به چرخه تزریق عمومی، وارد فاز جدیدی شد.

بریتانیا در کمتر از 1 ماه گذشته بیش از 1 میلیون نفر از شهروندان خود را واکسینه کرده است. واکسیناسیون سراسری در بریتانیا با واکسن آمریکایی فایزر آغاز شد و حالا دومین واکسن نیز به چرخه تزریق وارد شده است.

دولت بریتانیا 100 میلیون دوز واکسن کرونا آکسفورد سفارش داده است.واکسن آکسفورد- آستراتزنکا هم همانند واکسن فایزر برای نخستین بار در بریتانیا وارد چرخه تزریق همگانی شده و دولت بریتانیا -همانند واکسن فایزر- نخستین دولتی بوده که کارآیی این واکسن را تایید کرده است.

واکسیناسیون سریع بر ضد کرونا در بریتانیا در شرایطی است که جهش ویروس کرونا در این کشور که سرایت پذیری آن را 70 درصد بیشتر کرده و سرایت آن به دیگر کشورهای جهان چالش جدیدی در مبارزه جهانی با ویروس کرونا ایجاد کرده است.

تزریق نخستین دوز واکسن کرونا آکسفورد به نخستین شهروند بریتانیایی/عکس:رویترز

منبع: عصر ایران
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 6685

به "واکسن کرونا آکسفورد هم وارد چرخه تزریق شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن کرونا آکسفورد هم وارد چرخه تزریق شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید