وضعیت دانش آموزان استثنایی خراسان جنوبی چگونه است؟

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در سال تحصیلی گذشته 132 میلیون و 600 هزار تومان به منظور ارائه خدمات توانبخشی به 400 دانش آموز با نیازهای ویژه استان هزینه شد.

وضعیت دانش آموزان استثنایی خراسان جنوبی چگونه است؟

به گزارش خبرنگاران، محمدعلی واقعی، امروز 8 مهر، در نشست شورای معاونین اداره کل که با حضور معاون وزیر و رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور برگزار گردید، توضیح داد: 140 دانش آموز با احتیاج ویژه استان از خدمات حمایتی آموزش و پرورش استثنایی استان برخوردار شدند.

وی اعلام کرد: آموزش و پرورش استثنایی استان در راستای پوشش تحصیلی به 1550 دانش آموز با احتیاج ویژه در 27 مرکز آموزشی خاص دانش آموزان با احتیاج ویژه و 41 کلاس خاص خدمات آموزشی و توانبخشی ارائه می دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی توضیح داد: 3014 دانش آموز، شامل 2762 دانش آموز دیرآموز و 252 دانش آموز با مسائل بینایی، شنوایی، جسمی و اتیسم در مدارس تلفیقی تحصیل می نمایند که 17 رابط تلفیقی مشغول ارائه خدمات به آنان هستند.

واقعی با اشاره به فعالیت 427 نیروی متخصص و عادی در آموزش و پرورش استثنایی استان، اظهار کرد: نظارت بر سازماندهی نیروهای انسانی، شناسایی و جذب دانش آموزان استثنایی در گروه های مختلف، پوشش دانش آموزان مناطق دورافتاده و صعب العبور، شناسایی و جذب دانش آموزان تلفیقی و تأسیس دو مرکز اختلالات در شهرستان بیرجند و درمیان از مهم ترین اقدامات آموزش و پرورش استثنایی استان در سال تحصیلی گذشته به شمار می رود.

وی، نظارت بر کیفیت بخشی آموزش و ارزیابی مدارس و مراکز اختلالات دولتی و غیردولتی را از دیگر برنامه های آموزش و پرورش استثنایی برشمرد و اظهار کرد: کمبود نیروی تخصصی در دوره های مختلف تحصیلی، کمبود ساعت حق التدریس در گروه دانش آموزان کم توان ذهنی، آسیب دیده شنوایی، آسیب دیده بینایی و تلفیقی فراگیر از مهم ترین مسائل آموزش و پرورش استثنایی استان به شمار می رود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت مدارس زیر 15 نفر و نرخ بالای پراکندگی جمعیت در استان و مشکل ساماندهی نیروی انسانی با توجه به نرخ پراکندگی، توضیح داد: کمبود تجهیزات کارگاهی و وسایل یاری آموزشی در مدارس استثنایی و مراکز ویژه یادگیری و کمبود فضای آموزشی در شهرستان های مختلف به ویژه مرکز استان از دیگر مسائل آموزش و پرورش استثنایی درخراسان جنوبی به شمار می رود.

واقعی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی سومین استان گسترده کشور و یکی از استان های کویری محسوب می گردد، یادآور شد: در سال تحصیلی گذشته مبلغ پانصد میلیون ریال برای خرید و توزیع وسایل یاری آموزشی در مدارس استثنایی استان هزینه شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 983

به "وضعیت دانش آموزان استثنایی خراسان جنوبی چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وضعیت دانش آموزان استثنایی خراسان جنوبی چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید