چاووش اوغلو: اتحادیه اروپا باید میانجی صادقی باشد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه امروز سه شنبه اعلام نمود که اتحادیه اروپا باید به عنوان میانجی صادقی در مذاکرات میان آتن و آنکارا در ارتباط با مدیترانه شرقی ایفای نقش کند.

چاووش اوغلو: اتحادیه اروپا باید میانجی صادقی باشد

با ما سفر کنید و با هزینه سفر به اروپا در سال 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

وزیر امور خارجه ترکیه در نشست خبری مشترکی با پیتر سیارتو (Peter Szijjart) همتای مجارستانی خود در این خصوص گفت: مسائل با اتحادیه اروپا را می توان به وسیله مصاحبه و دیپلماسی حل و فصل کرد.

وی در ادامه اضافه نمود که آنکارا فرصتی برای استفاده از دیپلماسی ارائه کرد؛ اما همین کوشش هم متقابلاً از سوی آتن پاسخ داده نشد به نحوی که یونان اخیر نشست ناتو را با هدف تشدید تنش ها تحریم کرد.

مولود چاووش اوغلو در ادامه اضافه نمود: یونان همچنان پای مصاحبه با ما نمی نشیند. از اتحادیه اروپا انتظار داریم نقش میانجی صادق را در بحران مدیترانه شرقی ایفا نماید.

وزیر خارجه مجارستان نیز در این نشست خبری مشترک گفت: آنها (اتحادیه اروپا) چه خوششان بیاید چه نیاید، امنیت اروپا به طرز چشمگیری در دست های ترکیه است.

لازم به ذکر است، دلیل اصلی شدت دریافت تنش ها میان ترکیه و یونان، اقدام ترکیه در انجام اکتشاف و استخراج نفت و گاز از دریای مدیترانه و مناطق نزدیک به جزایر یونان است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 6252

به "چاووش اوغلو: اتحادیه اروپا باید میانجی صادقی باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاووش اوغلو: اتحادیه اروپا باید میانجی صادقی باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید