چند نمونه از مدل های کسب و کار اینترنتی

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، مدل کسب و کار به یک ایده تجاری و برنامه استراتژیک در خصوص نحوه به دست آوردن پول برای یک کسب و کار اشاره دارد.

چند نمونه از مدل های کسب و کار اینترنتی

تبلیغ اینترنتی موثر می بایست دارای مدل کسب و کار مناسبی باشد که موجب موفقیت آن کسب و کار گردد. از جمله مدلهای کسب و کار تبلیغات اینترنتی می توان به موارد زیر اشاره کرد، در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

مدل کسب و کار مبتنی بر محتوا

براساس این مدل از کسب و کار، ناشران اینترنتی می بایست با ارائه محتوای ارزشمند و مهم برای مخاطبین خود، ترافیک سایت خود را افزایش دهند. کوشش اصلی مدیران سایتها در این مدل می بایست معطوف به فراهم آوردن مطالب جالب برای افزایش ترافیک سایت گردد.

مدل مبتنی بر ارائه خدمات متنوع اینترنتی

در این روش ناشران اینترنتی خدمات متنوعی را برای مخاطبین فراهم می آورند که از آن جمله می توان به فراهم آوردن امکان استفاده از پست الکترونیک، اتاقهای گفتگو6 و یا پیام رسان ها7 اشاره کرد. در این روش میزان موفقیت سایت به کیفیت خدمات ارائه شده بستگی دارد چرا که تعداد استفاده کنندگان از این خدمات با میزان کسب عایدی تبلیغاتی این شرکتها رابطه مستقیم دارد. از سایتهای معروف در این زمینه می توان به AOL اشاره کرد.

مدل مبتنی بر فراهم آوردن امکان جستجوی سایتهای مختلف

سایتهای مبتنی بر این مدل با فراهم آوردن امکان جستجو در میان سایتهای گوناگون و طبقه بندی آن سایتها براساس محتوا، خدماتی را به کسانی که در جستجوی موضوع یا مطلب خاصی می باشند ارائه می کنند. از زمره سایتهای بسیار معروف در این گروه می توان یاهو8 را نام برد.

مدل مبتنی بر ارائه خدمات تبلیغاتی

شرکتهای این گروه به کسانی که مایل هستند در اینترنت تبلیغ کنند، خدماتی را ارائه می دهند. این خدمات شامل طراحی تبلیغ و یاری به یافتن مکان مناسب جهت نمایش تبلیغ می باشد. بسیاری از این شرکتها حتی خدمات ردگیری9 تبلیغات و نیز میزان گیری های مربوط به اثر بخشی آن تبلیغات را نیز انجام می دهند. از جمله شرکتهای این گروه می توان از دابل کلیک10 نام برد.

مدل مبتنی بر شبکه تبلیغاتی

شرکتهای این گروه فضاهای ناشران اینترنتی را در معرض خرید تبلیغ دهندگان قرار می دهند و پس از خرید یا اجاره آن فضاها از سوی تبلیغ دهندگان، درصدی را بعنوان حق العمل دریافت می کنند. ادآتلت11 از جمله این شرکتها می باشد.

اشکال تبلیغات اینترنتی (تکنولوژی تبلیغات)

اشکال مختلف تبلیغات به شکل های گوناگونی که تبلیغ دهندگان برای نشان دادن تبلیغ خود در اینترنت از آنها استفاده می کنند، اشاره دارد. مانند بنرها، بنرهای دارای غنای رسانه ای12، نامه های تجاری و تبلیغات مبتنی بر بازی13. در جدول 2 ویژگی های مختلف این 4 شکل از تبلیغات با یکدیگر مقایسه شده اند.

منبع: الی گشت
انتشار: 1 فروردین 1401 بروزرسانی: 1 فروردین 1401 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 11408

به "چند نمونه از مدل های کسب و کار اینترنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند نمونه از مدل های کسب و کار اینترنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید