چین از تصویب طرح حمایت از تایوان در کنگره آمریکا انتقاد کرد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از چاینا دِیلی، جنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین با انتقاد از تصویب طرح حمایت از تایوان در کنگره آمریکا تاکید نمود: چین قاطعانه مخالف این اقدام آمریکا بوده و اعتراض خود را به واشنگتن ابلاغ نموده است.

چین از تصویب طرح حمایت از تایوان در کنگره آمریکا انتقاد کرد

سخنگوی وزارت خارجه چین از آمریکا خواست تا با رعایت اصل چین واحد، ضمن جلوگیری از تصویب این طرح در کنگره و حل مطلوب مسایل مربوط به تایوان، از آسیب زدن به همکاری های 2 کشور در زمینه صلح و ثبات در تنگه تایوان جلوگیری کند.

گفتنی است، مجلس نمایندگان آمریکا چندی پیش و در بحبوحه جنگ تجاری پکن- واشنگتن، لایحه ای را در حمایت از تایوان به تصویب رساند.

این لایحه که با 414 رأی در برابر صفر به تصویب رسید؛ قطعنامه ای غیر الزام آور مبنی بر تاکید آمریکا به حفظ تعهد در قبال تایوان است که چین به آن به چشم بخشی از تمامیت ارضی خود نگاه می نماید و درباره هرگونه کوشش های جدایی طلبانه در این خصوص هشدار داده است.

این لایحه همچنین بر حمایت از تایوان در راستای افزایش بودجه نظامی و لزوم فروش منظم تسلیحات به این کشور تاکید نمود.

هنوز معین نیست که این لایحه چه زمانی در سنا به رای گذاشته خواهد شد اما وزارت خارجه تایوان از آن استقبال و بر افزایش همکاری ها با آمریکا تاکید نموده است.

گفتنی است، چین منطقه تایوان را که در سال 1949 میلادی در انتها جنگ داخلی از این کشور جدا شد، همچنان بر اساس اصل واحد بخشی از خاک خود می داند.

با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید.
منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 389

به "چین از تصویب طرح حمایت از تایوان در کنگره آمریکا انتقاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین از تصویب طرح حمایت از تایوان در کنگره آمریکا انتقاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید