چین برای مقابله با آمریکا در اقیانوس آرام آماده می گردد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، به دنبال افزایش تنش بین آمریکا و چین بر سر مناطق مورد مناقشه در دریای جنوبی چین، پکن میخواهد تا زیردریایی های هسته ای را برای نخستین بار در تاریخ به اقیانوس آرام بفرستد.

چین برای مقابله با آمریکا در اقیانوس آرام آماده می گردد

با ما همراه باشید و با قیمت تورهای نوروزی چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، در حالی که تنش در روابط آمریکا و چین بر سر مناطق مورد اختلاف در دریای جنوبی چین، به شدت رو به افزایش است، پکن در نظر دارد تا برای نخستین بار در تاریخ، زیردریایی های هسته ای خود را برای گشت زنی به اقیانوس آرام اعزام کند.

این اخبار نخستین بار زمانی فاش شد که روزنامه گاردین اعلام نمود که پکن در نظر دارد تا نخستین گشت زنی بازدارنده هسته ای در اقیانوس آرام را انجام دهد. این روزنامه به نقل از منابع ناشناس نظامی چین اضافه نمود: این گشت زنی ها تنها ابزاری برای تامین امنیت چین در برابر سامانه های تسلیحاتی آمریکا خواهد بود.

در حالی که مقام های چینی هنوز درستی یا نادرستی این اخبار را اعلام ننموده اند، روزنامه مردم چاپ پکن با انتشار مطلبی به این برآورد ها دامن زده است.

این گزارش نشان می دهد که گشت زنی بازدارنده هسته ای نقش مهمی برای نشان دادن قابلیت های اتمی چین به آمریکا دارد. در گذشته، ظاهرا سیاستمداران آمریکایی از قابلیت های هسته ای چین، چشم پوشی نموده اند. به عنوان مثال، در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2012 میلادی، هرمن کاین یکی از نامزدهای انتخابات گفت که وی اصلا نمی دانسته است که چین یک قدرت هسته ای است.

این روزنامه چینی اضافه نمود: در حالی که تنش بین آمریکا و چین رو به افزایش است، این مساله برای چین ضروری است تا قابلیت های هسته ای خود را تقویت کند. این مساله به برقراری تعادل در منطقه آسیا اقیانوسیه یاری خواهد نمود و تمایل آمریکا را برای دستیابی به صلح با چین، افزایش می دهد.

روزنامه مردم نوشت: چین در توسعه فناوری های هسته ای در زمینه شلیک موشک هم از زیر آب و هم از زمین به موفقیت های بزرگی دست یافته است. تاریخ نشان می دهد که برقراری توازن قدرت بهترین تاثیر را در ایجاد صلح دارد. چین باید تعداد سلاح های اتمی خود را افزایش دهد و قابلیت های خود را برای نابود کردن اهداف ارتقا دهد. این مهمترین اصل در راهبرد امنیت ملی چین به شمار می رود.

پیش از این وزارت دفاع آمریکا پیش بینی نموده بود که چین احتمالا نخستین گشت زنی بازدارنده هسته ای خود را در سال 2016 میلادی انجام خواهد داد.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1913

به "چین برای مقابله با آمریکا در اقیانوس آرام آماده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین برای مقابله با آمریکا در اقیانوس آرام آماده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید