ژاپن مصمم به غلبه بر کرونا و برگزاری المپیک

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، برگزاری بازی های المپیک باوجود شیوع ویروس کرونا و ابتلای مردم ژاپن به یکی از نگرانی های مقامات این کشور تبدیل شده است.

ژاپن مصمم به غلبه بر کرونا و برگزاری المپیک

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ان اچ کی، دولت ژاپن همچنان نگران افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور و شهرهای عظیم است. دولت کلانشهر توکیو می گوید 180 ابتلای جدید به ویروس کرونا را در روز دوشنبه تأیید نموده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وزارت بهداشت ژاپن گزارش داده است که در هفته منتهی به 9 نوامبر، 130 مورد ابتلای خوشه ای و چند نفره به ویروس کرونا در سراسر کشور تأیید شده است.

این رقم، 27 مورد، یعنی 26 درصد بیشتر از هفته پیش از آن بود. مسئولان این وزارتخانه در حالت آماده باش هستند. رستوران ها و غذاخوری ها با 28 مورد بالاترین تعداد را داشته اند. پس از آن مراکز رفاهی از جمله خانه های سالمندان با 27 مورد قرار داشتند.

با اینحال مقام های دولت ژاپن می گویند که فراوری ناخالص داخلی این کشور در فصل اخیر بیشترین افزایش در 40 سال گذشته را رقم زده است. این افزایش فراوری ناخالص داخلی، به دنبال کاهش شدید در اثر همه گیری دنیای کرونا روی داده است.

مقامات ژاپن که یکی از عظیمترین دغدغه های پیش رو را برگزاری بازی های المپیک می بینند امروز خبری مبنی بر ملاقات رئیس کمیته المپیک با نخست وزیر این کشور مخابره کردند. به گزارش رسانه های ژاپنی سوگا یوشیهیده، نخست وزیر ژاپن، و توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک، بر سر همکاری جهت برگزاری موفقیت آمیز بازی های المپیک توکیو در سال آینده میلادی با هم به توافق رسیدند.

سوگا و باخ روز دوشنبه به مدت حدود 30 دقیقه در دفتر نخست وزیری در توکیو با هم صحبت کردند. سوگا در شروع این مصاحبه گفت مصمم است به عنوان مدرک اینکه انسان ها بر این ویروس فائق آمده اند، این بازی ها را در تابستان سال آینده برگزار کند.

باخ از سوگا به خاطر تعهدش به برگزاری این بازی ها در سال آینده تشکر کرد و گفت او در این عزم که بازی ها با موفقیت زیادی برگزار شوند، با سوگا شریک است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آذر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 5969

به "ژاپن مصمم به غلبه بر کرونا و برگزاری المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن مصمم به غلبه بر کرونا و برگزاری المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید