کات طرز تهیه کیک هویج همراه گردو و دارچین

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، کیک هویج از آن دسته کیک هایی است که علاوه بر طعم بسیار خوشمزه ای که دارد طرز تهیه آن بسیار آسان است

کات طرز تهیه کیک هویج همراه گردو و دارچین

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران بنابر اعلام آف دکور، می توانید در مدت زمان کوتاهی با استفاده از مواد اولیه بسیار ساده این کیک خوشمزه را تهیه کنید و به عنوان میان وعده و یا برای مهمانی ها و مجالس و مناسبت های مختلف آن را سرو کنید.

طرز تهیه کیک هویج

در ادامه مواد لازم برای تهیه کیک هویج را مشاهده خواهید کرد و سپس طرز تهیه کیک هویج را به شما آموزش می دهیم و پس از آن متوجه خواهید شد که چگونه کیک هویج و گردو و کیک هویج و دارچین تهیه کنید و در کنار چای یا قهوه یک عصرانه دلچسب را به خود و اطرافیان هدیه دهید.

مواد لازم برای تهیه کیک هویج

· تخم مرغ4: عدد

· هویج:1 پیمانه

· آرد گندم:1 و 1/2 پیمانه

· شکر سفید:1 پیمانه

· وانیل:1 قاشق چای خوری

· بکینگ پودر:1 قاشق مربا خوری

· پودر دارچین:1 قاشق چای خوری

· کره:150 گرم

· گردو: به میزان لازم

طرز تهیه کیک هویج

کیک هویج از جمله کیک های مقوی و بسیار خوش طعم است که تقریباً با هر سلیقه و ذائقه ای هماهنگی دارد. اگر تا به حال برای تهیه آن دست به کار نشده اید پیشنهاد می کنیم که حداقل یک بار درست کردن آن را امتحان کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

شما می توانید این کیک خوشمزه را به عنوان دسر در مهمانی ها و میان وعده در کنار انواع نوشیدنی های سرد و گرم میل کنید.

در اولین مرحله برای تهیه کیک هویج باید دمای فر را روی 175 درجه سانتیگراد قرار دهید تا فضای داخلی آن گرم و آماده گردد.

سپس یک ظرف مناسب انتخاب نموده و کره و شکر را داخل آن بریزید و هم بزنید تا یک مایه کرمی رنگ به دست بیاید.

بعد از آن تخم مرغ ها را داخل یک ظرف دیگر شکسته و به بقیه مواد اضافه نموده و همراه بقیه مواد آن ها را هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و هیچ قطعه تخم مرغ هم نزده داخل ظرف نباشد و بهتر است هم زدن ها را دستی انجام دهید.

بهتر است حتماً آرد را الک کنید تا چسبندگی بین ذرات از بین برود و خوب مخلوط گردد. سپس آن را با کمی وانیل و بکینگ پودر و دارچین مخلوط نموده و به تدریج به مایه کیک اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست و یکنواخت گردد.

پس از آن هویج ها را هم بشویید و پوست بکنید و با استفاده از رنده ریز رنده کنید و با استفاده از یک چاقو نیز مغز گردو را هم به خوبی خرد کنید و این مغز گردوی خرد شده و هویج رنده شده را هم به محتویات کیک خود اضافه نموده و هم بزنید.

حالا باید یک قالب مناسب برای کیک هویج انتخاب نموده و کمی روغن یا کره داخل آن ریخته و آن را چرب کنید و مقداری آرد داخل آن بپاشید تا کیک به آسانی از قالب جدا گردد و بعد مایه کیک هویج را درون قالب بریزید و حدود 45 دقیقه داخل فر بگذارید.

در طول این مدت در فر را باز نکنید تا کیک به اندازه کافی حجم بگیرد.

برای اینکه متوجه شوید که بعد از این مدت زمان کیک پخته یا نه می توانید یک خلال دندان داخل آن فرو ببرید، اگر بیرون آوردید و چیزی به آن نچسبیده بود یعنی کیک کاملا پخته و می توانید آن را از فر بیرون بیاورید و وقتی که سرد شد از قالب جدا کنید و در ظرف دلخواه سرو نموده و تزیین کنید.

توجه داشته باشید که مواد لازمی که برای تهیه این دسر اشاره کردیم برای 5 نفر در نظر گرفته شده است و اگر بخواهید برای تعداد نفرات کمتر یا بیشتر آن را تهیه کنید حتما با توجه به نسبت ها مقدار مواد اولیه را تغییر دهید.

کیک هویج و گردو

برای خوشمزه تر شدن کیک هویج خود می توانید داخل آن از گردوی خرد شده بهره ببرید و میزان پراکندگی گردوها را با توجه به سلیقه خود مشخص کنید. اگر می خواهید در هر برشی از کیک که در دهان می گذارید به صورت محسوس گردو وجود داشته باشد باید مقدار بیشتری بریزید و خوب هم بزنید تا در همه قسمت های کیک پخش گردد. بقیه مراحل کیک هویج و گردو همان دستورالعملی است که در ابتدا به آن اشاره شد.

کیک هویج و دارچین

اگر بخواهید طبع کیک شما گرم تر باشد و عطر دارچین در آن بپیچد، می توانید حدود 2 قاشق چای خوری دارچین داخل محتویات کیک هویج خود بریزید و در همان مرحله ای که وانیل و بکینگ پودر را با همدیگر مخلوط می کنید دارچین را هم باید به همراه آنها داخل محتویات کیک خود بریزید.

توجه داشته باشید که دارچین بیش از حد می تواند کیک شما را تلخ کند. پس از مصرف بیش از حد دارچین خودداری کنید تا فقط عطر و طعم دلپذیر دارچین داخل کیک بپیچد و تاثیر منفی روی طعم کیک هویج شما نداشته باشد.

برای تزیین کیک هویج می توانید از تصاویری که در این مطلب آورده شده ایده بگیرید و با استفاده از خامه و انواع مغز آن را تزئین کنید.

دستور پخت کیک هویج در مجله آشپزی آف دکور

شما می توانید با مراجعه به مجله آشپزی آف دکور به آدرس offdecor.com/cook لیستی از دستور پخت و طرز تهیه غذاهای ایرانی و بین­ المللی را در دسته بندی های مختلف غذای ایرانی، پیش غذا، سالاد، کیک و شیرینی و غذای بین الملل را مشاهده کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 خرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 8340

به "کات طرز تهیه کیک هویج همراه گردو و دارچین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کات طرز تهیه کیک هویج همراه گردو و دارچین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید