تور هلند: کشف یک کاسه رومی 2 هزارساله در هلند

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، باستان شناسان یک کاسه رومی آبی رنگ با قدمت حدود 2 هزار سال را در قدیمی ترین شهر #هلند کشف کردند.

تور هلند: کشف یک کاسه رومی 2 هزارساله در هلند

با تور هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

به گزارش دنیای سفر از مجله آرت نیوز، باستان شناسان در حین حفاری در نَیمِیخِن، قدیمی ترین شهر هلند، یک کاسه دوهزار ساله رومی کشف کردند. محل حفاری در امتداد رود وال واقع است که تنها 9.6 کیلومتر با مرز آلمان فاصله دارد بنابراین احتمالا سازنده این کاسه با امپراطوری رم ارتباط داشته است.

این کاسه رومی هیچ گونه ترک یا شکستگی ندارد بنابراین کشف آن اتفاق قابل توجهی به شمار می رود. باستان شناسان معتقدند کاسه مذکور در کارگاه های شیشه سازی شهرهای آلمانی چون کلن یا زانتن یا ایتالیا ساخته شده است.

در زمانی که این کاسه ساخته شده، نیمیخن یک اردوگاه نظامی رومی بود. بعدها این شهر بزرگ شد و به اولین سکونتگاه هلند امروزی تبدیل شد که یک شهر رومی نام گرفت و به بومیان آن شهروندی امپراطوری روم اعطا شد.

به گفته پپین ون دی گیر (Pepijn van de Geer)، باستان شناس، این کاسه برای مردمان محلی ارزش بالایی داشته است. براساس یکی از فرضیات موجود بومیانی که برای ارتش روم کار می کردند برای خرید چنین کاسه ای پول خوبی می دادند.

در جریان این حفاری، باستان شناسان بعلاوه پیروز به کشف چند قبر، خانه ، چاه و اشیا رومی چون ظرف و ظروف و جواهرات شدند که امید می رود بتوان از آنها برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مردمان روم و سبک زندگی آن ها استفاده کرد.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 11505

به "تور هلند: کشف یک کاسه رومی 2 هزارساله در هلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هلند: کشف یک کاسه رومی 2 هزارساله در هلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید