کنترل بهتر قند خون افراد دیابتی با داروهای ضد اسید معده

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، طبق اعلام محققان، افراد مبتلا به دیابت باید توجه داشته باشند که داروهای ضداسید متداول، امکان کنترل بهتر قند خون را فراهم می نمایند این روش درمانی هیچ عارضه جانبی ندارد. پزشکان و متخصصان هم در هنگام تجویز داروهای افراد دیابتی نباید از اثر این داروها بر کاهش گلوکز غافل شوند.

کنترل بهتر قند خون افراد دیابتی با داروهای ضد اسید معده

به گزارش خبرنگاران، بر اساس این تحقیقات استفاده از داروهای ضد اسید در کنار داروهای استاندارد در مقایسه با روش های متداول درمان دیابت، موجب کاهش قابل توجه هموگلوبین A1C و قند خون ناشتا در افراد مبتلا به دیابت می گردد.

این تحقیقات با تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده از هفت مطالعه با یاری 342 داوطلب در خصوص کنترل قند خون و پنج مطالعه با یاری 244 داوطلب در خصوص خطر ابتلا به دیابت انجام گرفت.

در این تحقیقات معین شد داروهای ضد اسید قادرند سطح هموگلوبین A1C را در افراد دیابتی به اندازه 0.36 درصد و قند خون ناشتا را به اندازه 10 میلی گرم در دسی لیتر کاهش دهند. اما این داروها تاثیری بر کاهش خطر ابتلا به دیابت ندارند.

به گفته محققان افراد مبتلا به دیابت باید توجه داشته باشند که داروهای ضداسید متداول، امکان کنترل بهتر قند خون را فراهم می نمایند این روش درمانی هیچ عارضه جانبی ندارد. پزشکان و متخصصان هم در هنگام تجویز داروهای افراد دیابتی نباید از اثر این داروها بر کاهش گلوکز غافل شوند.

بدن انسان به صورت طبیعی اندازهی قند را ذخیره نموده و به منظور تامین انرژی لازم برای فعالیت های روزانه، جذب قند از رژیم غذایی هم لازم است اما زمانی که اندازه قند خون از اندازه معینی تجاوز می نماید، منجر به بروز عارضه ای موسوم به قند خون می گردد.

قند خون می تواند به اندام ها آسیب زده و مسائل متعددی را برای سلامتی ایجاد کند. اغلب عوامل بروز این شرایط شناسایی شده و راهکارهای مختلفی برای مدیریت آن ارائه شده است. وعده های غذایی کوچکتر، تمرین فیزیکی و سبک زندگی سالم برای مدیریت دیابت لازم است.

بالا بودن اندازه قند خون به مدت طولانی ریسک های جدی را برای سلامت در پی دارد و علایمی را ایجاد می نماید که در مراحل اولیه ابتلا به دیابت قابل شناسایی است.

آخرین آمار سازمان دنیای بهداشت در خصوص دیابت

-تعداد افراد مبتلا به دیابت از 108 میلیون در سال 1980، به بیش از 425 میلیون نفر رسیده است.

-شیوع دنیای دیابت در افراد بالای 18 سال، از 4.7 درصد در سال 1980، به 8.5 درصد در سال 2014 میلادی رسیده است.

-سرعت شیوع دیابت در کشورهای فقیر و کم عایدی بیشتر است.

-دیابت عامل اصلی نابینایی، نارسایی کلیه، حمله قلبی، سکته مغزی و قطع اعضای تحتانی است.

-در سال 2016 میلادی، 1.6 میلیون مرگ، مستقیما به دیابت مربوط بود و 2.2 میلیون مرگ دیگر به گلوکز بالای خون منتسب بود. حدود نیمی از آمار مرگ و میر ناشی از گلوکز بالای خون، در افراد کمتر از 70 سال گزارش شده است.

-بر اساس آخرین آمار سازمان دنیای بهداشت در سال 2016 میلادی، دیابت هفتمین عامل مرگ و میر گزارش شده است.

-رژیم غذایی سالم، فعالیت بدنی، حفظ وزن بدن و اجتناب از مصرف دخانیات مهمترین عوامل در پیشگیری از دیابت نوع 2 هستند.

- بیش از 425 میلیون نفر در سراسر دنیا به دیابت مبتلا هستند؛ بیشتر این آمار به دیابت نوع 2 اختصاص دارد که به راحتی با فعالیت بدنی منظم و رژیم غذایی سالم قابل کنترل است.

-از هر دو بیمار مبتلا به دیابت، یک مورد هنوز تشخیص داده نشده است که به سادگی با تشخیص اولیه و رعایت موارد ساده مربوط به سبک زندگی قابل کنترل است.

-از هر چهار خانواده، کمتر از یک مورد به برنامه های آموزشی کاربردی در زمینه دیابت دسترسی دارند. در حالی که آموزش های اولیه نقش مهمی در کنترل بیماری، بهبود نتایج و کاهش هزینه ها دارد.

تکرر ادرار، خستگی مفرط، کاهش بی علت وزن، کاهش بینایی و تغییر رنگ پوست از جمله مهمترین دلایل اولیه دیابت هستند.

منبع: ایرنا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 8886

به "کنترل بهتر قند خون افراد دیابتی با داروهای ضد اسید معده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنترل بهتر قند خون افراد دیابتی با داروهای ضد اسید معده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید