گامی نوین برای بهره گیری از نانومواد در باتری ها برداشته شد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، یکی از شرکت های کانادایی فعال در حوزه نانومواد مورد استفاده در باتری، به تازگی مرحله ای از پروژه فراوری نانومواد را پشت سر گذاشته است.

گامی نوین برای بهره گیری از نانومواد در باتری ها برداشته شد

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، شرکت نانووان (Nano One) مرحله اول پروژه مقیاس پذیر کردن مواد پیشرفته باتری را با پیروزیت پشت سر گذاشت، پروژه ای که توسط فناوری توسعه پایدار کانادا (SDTC) پشتیبانی می گردد. با توسعه این مرحله، شرکت نانووان مبلغی برای سه ماهه سوم سال 2020 دریافت کرد.

با این پیشرفت، شرکت نانووان به سمت مرحله دوم پروژه می رود و برای این کار از SDTC و دیگر شرکاء تامین کننده بودجه برای پیشبرد مرحله دوم، دو میلیون و 805 هزار دلار یاری اقتصادی دریافت می نماید.

این حمایت برای پروژه پایلوت فراوری مواد پیشرفته مورد استفاده در باتری ها اختصاص داده شده است، پروژه ای که با عنوان Demonstration Pilot Plant خوانده می گردد. این پروژه در ماه جولای سال 2016 راه اندازی شد و در امسال به اتمام رسید. شرکت نانووان پیروز شد تمام ملزومات از پیش معین شده را در این پروژه فراهم کند؛ از این رو، مرکز توسعه فناوری های تجدیدپذیر کانادا حمایت اقتصادی خود را برای این پروژه پرداخت نموده است.

پس از گزارش نتایج اقتصادی برای شش ماهه منتهی به 30 ژوئن 2020، این شرکت همچنین درآمد کل 3015066 دلار نیز به دست آورده است.

دن بلوندال، مدیرعامل شرکت نانووان گفت: علاوه بر پیشرفت فناوری خود به سوی تجاری سازی، ما نزدیک 6 میلیون دلار درآمد هم داشتیم.

SDTC یک بنیاد فدرال مستقل بوده که روی شرکت هایی که در کانادا در بخش محیط زیست و اقتصاد فعالیت دارند، سرمایه گذاری می نماید. این سازمان با حمایت از این کارآفرینان به دنبال ایجاد بازار رقابت پذیر در بخش فناوری های پاک است. لیا لورنس مدیرعامل SDTC گفت: برای کاهش انتشار گاز های گلخانه ای، ما باید به کانادایی ها یاری کنیم تا فناوری های پاک را پذیرا باشند. نانووان یکی از شرکت های پیشرو در این حوزه است که به دنبال فراوری باتری های ارزان با کارایی بالا است، از این رو به دنبال پشتیبانی از فعالیت های این شرکت هستیم.

در این پروژه، روی ساخت مواد کاتدی مختلف با همکاری شرکت فولکس واگن و چند شرکت و مرکز تحقیقاتی کار می گردد. در پروپوزالی که به این سازمان ارائه شد 5 فراوریکننده بین المللی و خودروسازان اروپایی مشارکت دارند. این پروژه حاوی بخش های تحقیق و توسعه، فراوری پایلوت و تجاری سازی است. SDTC با اختصاص بودجه ای برای این پروژه به دنبال پشتیبانی از فعالیت های نانووان و شرکاء این شرکت است. توسعه زیرساخت آزمایشگاهی، ایجاد خط فراوری پایلوت و فراوری نسل جدیدی از مواد مورد استفاده در کاتد باتری یون لیتیم از جمله اهداف این سازمان است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 5328

به "گامی نوین برای بهره گیری از نانومواد در باتری ها برداشته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گامی نوین برای بهره گیری از نانومواد در باتری ها برداشته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید