گردشگری جهانی تا سال 2021 تعطیل خواهد بود؟!، طوفان بحران مالی در انتظار کشورهای اروپایی

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، بعد از شیوع ویروس کرونا، گردشگری یکی از بخشهای اصلی اقتصاد کشورهای مختلف بود که آسیب زیادی به آن وارد شد و اگر مشاغل دیگر درصد فعالیتشان با شیوع جهانی ویروس کاهش پیدا کرد، صنعت گردشگری به طور کامل متوقف شد و فعالان این عرصه در آستانه ورشکستگی قرار گرفته اند!

گردشگری جهانی تا سال 2021 تعطیل خواهد بود؟!، طوفان بحران مالی در انتظار کشورهای اروپایی

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

تنها امید فعالان این صنعت شروع دوباره فعالیتهایشان است اما خبرهای چندان خوشی برای آنها وجود ندارد و بسیاری از تحلیلگران این بخش پیش بینی نموده اند که صنعت جهانگردی تا سال 2021 تعطیل خواهد بود.

به عنوان مثال مسئولان اسپانیایی اعلام نموده اند صنعت جهانگردی این کشور تا سال 2021 تعطیل خواهد بود! این کشور دومین قطب جهانگردی در دنیا محسوب می گردد و 12 درصد از فراوری ناخالص داخلی و 13 درصد از اشتغال این کشور را رقم می زند؛ حال این صنعت در اسپانیا احتیاج به حمایت دولتی دارد و ماریا خسوس مونترو وزیر دارایی اسپانیا از برنامه ریزی برای این حمایتها خبر داده است.

این کشور در سال 2019 بیش از 83 میلیون جهانگرد جذب کرد و بعد از کشور فرانسه با 89 میلیون جهانگرد دومین کشور دنیا بود.

فرانسه هم به عنوان نخستین کشور جهانگردپذیر دنیا بیش از 12 میلیارد یورو زیان در بخش جهانگردی خود برآورد نموده است؛ از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این کشور تمام مناطق جهانگردپذیر این کشور مانند موزه لوور یا برج ایفل تعطیل شدند.

این زیان مالی شامل شرکتهای حمل و نقل فرانسه مانند ایرفرانس و شرکتهای دیگر می گردد؛ ایر فرانس به عنوان یک شرکت حمل و نقل فرانسوی در چند ماه اخیر متقبل زیان 200 میلیون یورویی شده است و 3 هزار و 600 پرواز خود را در ماه مارس لغو نموده است.

ایتالیا هم به عنوان یکی از اصلی ترین مقاصد جهانگردی دنیا این روزها حال خوشی ندارد و در حالی که تبعات بحران مالی دامن این کشور را گرفته بود حالا با بحران کرونا دست و پنجه نرم می نماید؛ وضع این کشور به مراتب بدتر از سایر کشورهای اروپایی است و یکی از راهکارهای این کشور برای عبور از شرایط بد مالی این روزها، تمرکز بر درآمد جهانگردی بود که حالا تمام این برنامه ریزی ها، بی فایده شده است.

بحران کرونا می تواند چهارمین رکود مالی این کشور را برای 12 سال گذشته به همراه داشته باشد؛ در شرایط فعلی هم نرخ بدهی عمومی به فراوری ناخالص داخلی ایتالیا برابر با 135 درصد از فراوری ناخالص داخلی است که این کشور را به لحاظ بدهی بعد از یونان قرار می دهد.

اما این زیانها به قاره سبز محدود نمی گردد و جهانگردی سراسر دنیا را تحت تأثیر قرار داده است.

امریکا هم حساب زیادی روی بخش جهانگردی خود باز نموده بود؛ به طوری که 8.6 درصد از مجموع فراوری ناخالص داخلی این کشور در سال گذشته به صنعت جهانگردی اختصاص داشت و بیش از 6 میلیون شغل در این کشور ایجاد نموده بود؛ حالا تمام این مشاغل در آستانه بیکاری و ورشکستی هستند.

از آنطرف دنیا هم کشورهای آسیای شرقی، متحمل زیانهای جهانگردی ناشی از کرونا شدند و در مطالب متعددی به آنها اشاره شده است؛ پیش بینی درآمد 7 هزار میلیارد یوانی جهانگردی چین برای سال 2020 میلادی محقق نخواهد شد و 12 درصدی که قرار است به رشد فراوری ناخالص داخلی چین یاری کند، وجود نخواهد داشت.

کشورهایی هم که میزبان جهانگردان چینی بودند از این خسارات بی نصیب نخواهند ماند، به عنوان مثال صنعت جهانگردی اندونزی به شدت وابسته به جهانگردان چینی است و حالا صنعت جهانگردی این کشور در یک ماه گذشته حدود 500 میلیون دلار ضرر نموده است.

قابل ذکر است ایران نیز با اختصاص 6.8 درصد از مجموع فراوری ناخالص داخلی به بخش جهانگردی در سال گذشته، در زمره کشورهایی است که متحمل ضرر خواهند شد.

منبع: گردشبان
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 2546

به "گردشگری جهانی تا سال 2021 تعطیل خواهد بود؟!، طوفان بحران مالی در انتظار کشورهای اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری جهانی تا سال 2021 تعطیل خواهد بود؟!، طوفان بحران مالی در انتظار کشورهای اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید