رقابت جدی ایران با ایتالیا، چین و مالزی برای خرید پالایشگاه یونانی

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، خبرنگاران : جزئیات تازه از طرح ایران برای خرید دومین پالایشگاه اروپایی حاکی اسـت، این پالایشگاه در یونان واقع شده است و کشورهای چین، ایتالیا و مالزی در رقابت با ایران برای خرید این پالایشگاه هستند.

رقابت جدی ایران با ایتالیا، چین و مالزی برای خرید پالایشگاه یونانی

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرنگاران ، پیش از این یک مقام دولتی در وزارت صنعت با تائید برنامه ایران برای خرید دومین پالایشگاه اروپایی توسط بخش خصوصی گفته بود: از اعلام جزئیات نام پالایشگاه و کشور اروپایی بنا به مصالح ملی و امنیتی معذوریم.

این مقام دولتی در وزارت صنعت که با امور مربوط به فاینانس و تامین اقتصادی هم مرتبط است، در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرنگاران اعلام نموده بود: بخش خصوصی ایران به زودی دومین پالایشگاه نفتی در خارج از کشور را خریداری می نماید.

وی درباره جزئیات این پالایشگاه اطلاعی نداد، اما تاکید نمود: پالایشگاه داری برای خیلی از کشورهای اروپایی به دلایل وضعیت نامناسب اقتصادی خیلی صرفه ندارد، در عین حال بهتر است پالایشگاه ها در کشورهای آسیایی و کشورهای همسایه خریداری گردد.

صبح امروز یک مقام مطلع نفتی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرنگاران گفته بود: شرکت ایرانی تدبیر انرژی که تقاضای خرید پالایشگاه بتی کورون از شرکت فرانسوی پتروپلاس را داشت، علیرغم آنکه در فهرست تحریم اتحادیه اروپا قرار نداشت اما کارشکنی های آمریکا و دولت فرانسه موجب شد تا کار خرید این پالایشگاه با مسائل عدیده ای روبرو گردد البته این شرکت ایرانی کماکان به عنوان یک خریدار مطرح است.

وی اضافه کرد: این شرکت ایرانی در کنار خرید پالایشگاه بتی کورون، اقداماتی را برای خرید دومین پالایشگاه اروپایی هم شروع نموده است.

این مقام نفتی با اعلام اینکه خوشبختانه شرایط شرکت انرژی تدبیر برای خرید پالایشگاه دوم در یکی از کشورهای اروپایی مهیا است گفت: امیدواریم که این شرکت بتواند در کنار پالایشگاه فرانسوی به پالایشگاه دوم خارجی نیز دست یابد.

به گزارش خبرنگاران ، شرکت تدبیر انرژی در اردیبهشت ماه امسال اقدامات اولیه را برای خرید پالایشگاه نفتی بتی کورون در فرانسه شروع کرد و به همین منظور یک هیئت تجاری ایران از شرکت انرژی تدبیر به طور رسمی بیان کرد که آماده است، این پالایشگاه را با قبول تعهد حفظ کارکنان آن خریداری کند.

پالایشگاه بتی کورون که در حال حاضر جزء دارایی های زنجیره ای شرکت ورشکسته پترو پلاس سوئیسی در کشور فرانسه است، پیش از این قرار بود توسط شرکت نفتی شل توسعه یابد، ولی توسعه آن به دلیل عدم تامین خوراک مورد احتیاج این پالایشگاه با موفقیت صورت نگرفته است.

همزمان با اعلام تحریم های خرید نفت ایران توسط اتحادیه اروپا، به دلایل مختلف از جمله بالا رفتن قیمت نفت در بازارهای جهانی و همچنین ادامه رکود اقتصادی و بحران بدهی های ملی کشورهای اروپایی، شرکت بزرگ پالایشی به نام PETRO PLUS که زنجیره ای از پالایشگاه ها را در کشورهای مختلف اروپایی تحت مالکیت داشت، با ضرردهی روبرو شده و تصمیم گرفت چند شرکت پالایشی خود را در برخی کشورهای اروپایی تعطیل کند.

واحد پالایشگاهی petro plus در فرانسه نیز از جمله واحدهایی بود که در لیست تعطیلی پالایشگاه ها نهاده شد. بر این اساس با توجه به حضور نفت ایران در سبد تامین خوراک این پالایشگاه، تعطیلی پالایشگاه petro plus در فرانسه این امکان را برای فرانسوی ها ایجاد کرد که تحت مدیریت رئیس جمهور تندرو و پیرو سیاست های آمریکا یعنی نیکلا سارکوزی، یکی از اولین کشورهای اروپایی باشد که واردات نفت از ایران را متوقف می نماید.

در عین حال تعطیلی این واحد پالایشگاهی، موجب حذف تعداد قابل توجهی شغل مستقیم و غیر مستقیم در صنعت پالایش و پخش فرآورده های نفتی در فرانسه شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 14 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 628

به "رقابت جدی ایران با ایتالیا، چین و مالزی برای خرید پالایشگاه یونانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت جدی ایران با ایتالیا، چین و مالزی برای خرید پالایشگاه یونانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید