2 میلیون دُز واکسن آنفلوآنزا برای سال جاری تامین خواهد شد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه مقرر شده که دو میلیون دُز واکسن آنفلوآنزا در اختیار معاونت بهداشتی وزارت بهداشت قرار گیرد، گفت: تا به امروز 800 هزار دز واکسن آنفلوآنزا تحویل معاونت بهداشتی وزارت بهداشت شده است.

2 میلیون دُز واکسن آنفلوآنزا برای سال جاری تامین خواهد شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محمدرضا شانه ساز درباره شرایط تامین واکسن آنفلوآنزا برای امسال، گفت: طبق روال سنوات گذشته، علی رغم تحریم هایی که در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی و ... وجود دارد، ما از ماه ها قبل در زمینه تامین واکسن آنفلوآنزا اقدام نموده بودیم.

وی اضافه کرد: تا به امروز 800 هزار دز واکسن آنفلوآنزا تحویل معاونت بهداشتی وزارت بهداشت شده است. اتفاق جدیدی که امسال می افتد، این است که بخش مهمی از احتیاج کشور در به وسیله واکسن آنفلوآنزای فراوری داخلی برطرف می گردد که برای اولین بار این اقدام می افتد. باید توجه کرد که واکسن آنفلوآنزای فراوری داخلی نتیجه سال ها کار علمی و فراوریی کشور بوده است.

شانه ساز ادامه داد: مقرر شده که دو میلیون دز واکسن آنفلوآنزا در اختیار معاونت بهداشتی وزارت بهداشت قرار گیرد تا برای گروه های هدف و آسیب پذیر مانند زنان باردار، کادر درمان و... تزریق گردد. بعد از تامین این مقدار واکسن برای معاونت بهداشتی، سایر واکسن های آنفلوآنزا در داروخانه های سطح کشور توزیع می گردد و مردم می توانند این واکسن را از داروخانه ها تهیه نمایند.

رییس سازمان غذا و دارو که در یک بخش خبری تلویزیونی صحبت می کرد، تاکید نمود: بر این اساس تا به امروز 800 هزار دز واکسن آنفلوآنزا تحویل معاونت بهداشتی وزارت بهداشت شده است و مابقی هم تامین می گردد و تحویل می دهیم. بعد از این اقدام احتیاج معاونت بهداشتی تامین شده و مابقی واکسن ها به وسیله داروخانه ها در دسترس مردم قرار می گیرد. باید توجه کرد که صرفه جویی ارزی ناشی از فراوری داخل واکسن آنفلوآنزا 15 میلیون دلار خواهد بود که علاوه بر این دانشی که در کشور ایجاد شد، کار بزرگی در کشور بود. صرفه جویی ارزی و قیمت پایین تر محصول هم از مزایای فراوری داخلی این واکسن خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 مهر 1400 بروزرسانی: 7 مهر 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 9593

به "2 میلیون دُز واکسن آنفلوآنزا برای سال جاری تامین خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 میلیون دُز واکسن آنفلوآنزا برای سال جاری تامین خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید