تاثیر کوانتوم بیولوژی در درمان سرطان بررسی شد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه تهران، پژوهشگران مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران در صدد کشف اثر میدان مغناطیسی با میزان گیری نرخ تولید سوپراکسید برآمدند که بعد از انجام شبیه سازی های دینامیک مولکولی و شیمی کوانتومی، این گروه با مشاهده تغییر نرخ تولید سوپراکسید، اثر میدان مغناطیسی بر میزان تولید سوپراکسید در بدن موجودات زنده را گزارش کردند.

تاثیر کوانتوم بیولوژی در درمان سرطان بررسی شد

پیمان شریعت پناهی، عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران درباره ضرورت انجام این تحقیق، گفت: با توجه به اینکه استفاده از میدان مغناطیسی در بسیاری از مطالعات اخیر برای درمان سرطان پیشنهاد شده است، این پژوهش به مطالعه بنیادین مکانیزم این نوع تأثیرات می پردازد. همچنین این مطالعه گامی در جهت پیشبرد دانش نوین کوانتوم بیولوژی به عنوان یکی از پرامیدترین دانش های پیش روی زیست شناسی است.

وی با بیان اینکه یافته های محققان دانشگاه تهران نشان می دهد که در حضور میدان مغناطیسی، میزان تولید سوپراکسید در زنجیره انتقال الکترون تغییر می کند، اضافه کرد: آورده های این تحقیق می تواند گامی در جهت استفاده از میدان های مغناطیسی برای درمان سرطان باشد.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران، تحقیق بر روی پروتئین کمپلکس 3 میتوکندری را ویژگی شاخص این تحقیق مطرح کرد و گفت: تحقیقات قبلی در زمینه کوانتوم بیولوژی بر روی پروتئین کریپتوکروم اجرا شده است. در حالی که تحقیق حاضر بر روی پروتئین کمپلکس 3 میتوکندری که در تمامی سلول های جانوری موجود است، اجرا شده است.

شریعت پناهی اضافه کرد: تحقیقات در این زمینه بسیار نوپا است، ولی بررسی تأثیرات کوانتومی میدان مغناطیسی بر مواد زیستی در مورد پروتئین هایی مانند کرپتوکروم سابقه حدود 20 ساله دارد.

یافته های این پژوهش حاصل تحقیقات و بررسی های اجرا شده در انتها نامه کارشناسی ارشد زهرا جیم آبادی مقدم، دانشجوی بیوفیزیک، با عنوان بررسی نرخ تولید سوپراکسید در دو حالت سینگلت و ترپلت با شبیه سازی کمپلکس 3 زنجیره انتقال الکترون به منظور بررسی اثر میدان مغناطیسی است که با راهنمایی دکتر سید پیمان شریعت پناهی و دکتر بهرام گلیایی در مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران اجرا شده است.

پیمان شریعت پناهی گفت: در سال های گذشته، تحقیقات زیادی، اثر میدان های مغناطیسی با شدت ضعیف بر روی سیستم های زنده را نشان می دهد. مکانیسم تأثیرگذاری این میدان ها به علت شدت بسیار کم آنها بسیار چالش برانگیز بوده است. یکی از مکانیسم های پیشنهاد شده برای توجیه این اثر، مکانیسمی است که منجر به تولید گونه های فعال اکسیژن می شود.

عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران ابراز امیدواری کرد که یافته پژوهشگران دانشگاه تهران در زمینه کاربرد کوانتوم بیولوژی در درمان سرطان منجر به آزمایشات بالینی اثر میدان مغناطیسی در درمان سرطان شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 11936

به "تاثیر کوانتوم بیولوژی در درمان سرطان بررسی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر کوانتوم بیولوژی در درمان سرطان بررسی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید