ادامه بدقولی سایپا در تحویل کوئیک، سرنوشت نامشخص تحویل خودرو در طرح های جدید

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، سایپا و ایران خودرو از امسال طرح های ثبت نام خود را با شرایط جدید شروع کردند هر دو شرکت خودرویی در این طرح ها زمان دقیق تری برای تحویل خودرو بیان کردند؛ اما شواهد نشان می دهد که نتوانسته اند به قول های خود عمل نمایند.

ادامه بدقولی سایپا در تحویل کوئیک، سرنوشت نامشخص تحویل خودرو در طرح های جدید

به گزارش خبرنگار گروه مالی خبرگزاری خبرنگاران، دو خودروساز سایپا و ایران خودرو از ابتدای امسال با روشی که به تصویب شورای رقابت و وزارت صمت رسیده اقدام به پیش فروش انواع مختلف خودروهای خود کردند. در این طرح ها که تعداد زیادی از مردم ثبت نام کردند. یکی از ویژگی های مهم طرح های امسال دو خودروساز عظیم کشور، معین زمان تحویل برای هر کدام از طرح ها است که با توجه به ویژگی های آن طرح معین می گردد. با این حال در بعضی از طرح ها زمان معین تحویل خودرو که برای مردم نیز بسیار اهمیت دارد؛ رعایت نمی گردد. به گونه ای که در بعضی از خودروها، دعوت نامه به مشتریان ارسال می گردد و سپس آن ها 50 درصد باقی مانده را به قیمت روز خودرو واریز می نمایند؛ اما زمان تحویل خودرو برخلاف قرارداد ابتدایی، چند ماه پس از زمان معین شده در زمان تحویل دعوت نامه است. این در حالی است که خودروساز موظف است 30 روز پس از ارسال دعوت نامه و دریافت کامل وجه، خودرو را تحویل دهد.

یکی از مخاطبان خبرگزاری خبرنگاران اسناد خرید خود را ارسال نموده که در آن اثبات می نماید، ثبت نام وی صورت گرفته و طبق آن موقع ارسال دعوت نامه هفته چهارم مردادماه معین شده است؛ اما این دعوت نامه با تأخیر یک ماهه به خریدار ارسال شده است .

بااین حال طبق ضوابط خودروسازی سایپا هر کدام از مشتریان پس از یک ماه از دریافت دعوت نامه می توانند خودروی خود را دریافت نمایند؛ اما در تماسی که فرد ثبت نماینده با نمایندگی معرفی شده داشته، زمان تحویل خودرو کوئیک را به جای 22 مهرماه، مردادماه 1400 معین نموده است.

اپراتور نمایندگی شرکت سایپا توضیحات بیشتری را به مشتری خودرو کوئیک بیان نموده است. طبق گفته وی درحال حاضر این شرکت مطالبات دی ماه 98 را تحویل می دهد و قطعاً تحویل خودرو کوئیک در سال 99 انجام نخواهد شد.

به نظر می رسد با توجه به وجود مطالبات زیادی که سایپا و ایران خودرو از سال های قبل داشته اند، نمی توان به تعهد این دو خودروساز اعتماد داشت زیرا حجم بالای متقاضی برای بعضی خودروها قطعاً زمان تحویل را به تعویق می اندازد. قطعاً این نحوه تحویل خودرو توسط خودروسازان نیز اثر بسیار کمی بر بازار خواهد داشت و همچنان مسائل قیمتی و تلاطم های آن را افزایش خواهد داد.

4141/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 4991

به "ادامه بدقولی سایپا در تحویل کوئیک، سرنوشت نامشخص تحویل خودرو در طرح های جدید" امتیاز دهید

2 کاربر به "ادامه بدقولی سایپا در تحویل کوئیک، سرنوشت نامشخص تحویل خودرو در طرح های جدید" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه بدقولی سایپا در تحویل کوئیک، سرنوشت نامشخص تحویل خودرو در طرح های جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید