اگر شیرخوارتان 15ماهه است...

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، دراین نوشته، روی توانایی های عمده ای که باید یک شیرخوار 15ماهه داشته باشد و اگر آنها را کسب نکرده باشد در معرض خطر پیشرفت اختلالات تکاملی است بحث می کنم. بنابراین هر کودکی که تا سن 15 ماهگی نتواند کارهای زیر را انجام دهد از نظر تکاملی نیازمند آنالیز بیشتر و معاینه به وسیله پزشک اطفال است:

اگر شیرخوارتان 15ماهه است...

اگر شیرخوارتان 15ماهه است...

نویسنده:دکتر بهرام دلاور، متخصص اطفال

دراین نوشته، روی توانایی های عمده ای که باید یک شیرخوار 15ماهه داشته باشد و اگر آنها را کسب ننموده باشد در معرض خطر پیشرفت اختلالات تکاملی است بحث می کنم. بنابراین هر کودکی که تا سن 15 ماهگی نتواند کارهای زیر را انجام دهد از نظر تکاملی نیازمند آنالیز بیشتر و معاینه به وسیله پزشک اطفال است:

1. برای به خواب رفتن شبانه هیچ قاعده و نظمی ندارد و از الگوی خواب عظیم ترها هم تبعیت نمی نماید.

2. والدین وی درباره خلق و خوی کودک نگران اند.

3. با مربی مهد کودک یا هرکس دیگری که از او مراقبت می نماید خوب ارتباط برقرار نمی نماید.

4. هر لحظه چیزی می خواهد و قبل از رسیدن به آن چیز نظر خود را عوض می نماید و دنبال چیز دیگری است.

5. هیچ وقت به چیزی به طور دقیق نگاه نمی نماید و فوری حواسش برای تماشا شی دیگری به جای دیگری پرت می گردد.

6. لغات را تکرار نمی نماید و ادای شما را در نمی آورد.

7. با دست به سمت چیزی که می خواهد یا توجه اش را جلب نموده است اشاره نمی نماید.

8. بعضی حروف الفبا را نمی تواند ادا کند.

9. خودش نمی تواند با دست یا قاشق غذا را به دهان ببرد.

10. به راحتی و بدون یاری نمی تواند راه برود.

بچه ها در این سن بمب انرژی هستند. دایما راه می فرایند و از هر سوراخی می خواهند سر در بیاورند و چیزهای جدیدی را که کشف می نمایند به محل هایی که خودشان صلاح بدانند منتقل نمایند. نکته مهم این رفتار این است که وقتی بیدارند باید مثل سایه مواظب آنها بود تا به خودشان آسیبی نرسانند. از نظر خانواده شلوغ تر از قبل به نظر می رسند. علاوه براستفاده ناقص از قاشق به تدریج نحوه به کارگیری مداد را هم یاد می گیرند و بلدند خط خطی نمایند. در این سن بیش از هر سن دیگری در برخورد با غریبه ها مخصوصا پزشکان هراسناک می شوند و بی قراری می نمایند. اگر از شیشه استفاده می نموده اند باید حتما تغذیه با شیشه قطع گردد و شیر پاستوریزه بیش از 3 لیوان روزانه ننوشند. شست وشوی دندان های کودک با مسواک یا یک پارچه مرطوب تمیز ولی بدون استفاده از خمیر دندان از ایجاد پوسیدگی دندان ها جلوگیری می نماید. خواب بعدازظهرها را کماکان حفظ کنید و برای زمان خواب شب هم برنامه ثابت و منظمی داشته باشید. هرگز اجازه ندهید در تخت شما و کنار شما بخوابد و از اسباب بازی هایی که دوست دارد برای آرامش و آغاز به خواب رفتن او بهره ببرید. سعی کنید بسیاری از رفتارهای اشتباه قابل اغماض را تذکر ندهید و برای کارهای خوبی که انجام می دهد از او تشکر کنید.

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 9584

به "اگر شیرخوارتان 15ماهه است..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر شیرخوارتان 15ماهه است..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید