ایلان ماسک: رویایم پس از مرگ محقق می گردد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، به گفته ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت فضایی اسپیس ایکس، استعمار مریخ برای افراد ضعیف و ترسو نیست و این کار سخت و خطرناک خواهد بود.

ایلان ماسک: رویایم پس از مرگ محقق می گردد

به گزارش ایسنا و به نقل از اینسایدر، ایلان ماسک در مصاحبه ای با کریس اندرسون (Chris Anderson)، رئیس کنفرانس های تِد (TED) با اشاره به استعمار مریخ گفت: تاکید بر این نکته بسیار حائز اهمیت است که مریخ به خصوص در ابتدا، مکان مجللی نخواهد. این کار خطرناک، پرفشار، سخت و سخت خواهد است.

این میلیاردر کوشش برای جذب افراد برای سفر به مریخ را با یک آگهی متعلق به دهه 1900 برای سفر به جنوبگان به همراه ارنست شکلتون (Ernest Shackleton) مقایسه می نماید. این آگهی در آن موقع از افراد دعوت می کرد تا به سفری خطرناک بروند در حالی که احتمال بازگشت آن ها در هاله ای از شک قرار داشت.

ماسک می گوید: آنچه برای تبلیغ سفر به مریخ باید گفت این است که این کار خطرناک است. ممکن است از آن بازنگردید. سخت است و احتیاجمند کوشش زیادی است.

زندگی در مریخ، سیاره ای که میانه دمای آن منفی 80 درجه فارنهایت (منفی 62 درجه سانتی گراد) است، سختتر از زندگی در قطب جنوب با میانه دمای منفی 70 درجه فارنهایت (منفی 56 درجه سانتی گراد) است.

مریخ سطحی سنگی مملو از آتشفشان و دره دارد. علاوه بر آن گرانش این سیاره یک سوم زمین است و جو رقیق تری دارد که تنفس در آن برای انسان امکانپذیر نیست. اینسایدر پیش از این گزارش داده بود که یک انسان بدون استفاده از تجهیزات مخصوص تنها چند دقیقه بر روی این سیاره دوام می آورد و در نهایت به علت فشار کم جو خواهد مرد.

ماسک می خواهد یک شهر بزرگ در مریخ بسازد. در سال 2019 این میلیاردر تخمین زد که برای ساخت یک شهر خودکفا بر روی این سیاره به یک میلیون تُن محموله احتیاج است. فرآیندی که بین 100 میلیارد تا 10 تریلیون دلار هزینه خواهد داشت.

او به اندرسون گفت که امیدوار است افرادی که مریخ را مستعمره می نمایند از این فرصت برای بازنگری جامعه استفاده نمایند.

وی اضافه نمود: من فکر می کنم این کار برای به حداکثر رساندن طول عمر احتمالی بشریت یا خودآگاهی اهمیت دارد. تمدن بشری ممکن است در نتیجه عوامل خارجی مانند برخورد یک شهاب سنگ بزرگ، فوران ابرآتشفشان ها، تغییرات جوی شدید، جنگ دنیای سوم یا هر علت دیگری از بین برود.

ثروتمندترین فرد دنیا به اندرسون گفت که اسپیس ایکس قیمتی برای بلیت های سفر به مریخ معین خواهد نمود که برای بیشتر مردم ارزان باشد. او به قیمت فرضی 100 هزار دلار اشاره نمود.

شرکت اسپیس ایکس می خواهد طی دهه های آینده شهری خودکفا بسازد. اگرچه او به اندرسون گفت که پیش بینی می نماید رویایش مدت ها پس از مرگش به واقعیت تبدیل گردد.

در سال 2020، ماسک گفت که امیدوار است بتواند 1000 استارشیپ طی 10 سال بسازد و یک میلیون نفر را تا سال 2050 به مریخ بفرستد. او بعلاوه بیان نمود که شاید اولین انسان در سال 2029 پا بر مریخ بگذارد.

مدیرعامل اسپیس ایکس به اندرسون گفت که پیش بینی می نماید این شرکت فضایی اولین پرتاب مداری استارشیپ را طی چند ماه آینده به انجام برساند البته این کار مشروط به دریافت تاییدیه نظارتی است.

ماسک می گوید: موفقیت تضمین شده نیست، اما قطعا هیجان انگیز است.

منبع: فرارو
انتشار: 17 خرداد 1401 بروزرسانی: 17 خرداد 1401 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 12331

به "ایلان ماسک: رویایم پس از مرگ محقق می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایلان ماسک: رویایم پس از مرگ محقق می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید