بازداشت یک سنگاپوری در اندونزی به اتهام نقض تحریم ایران

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، خبرنگاران: پلیس اندونزی یک شهروند سنگاپوری را بر اساس درخواست وزارت دادگستری آمریکا به اتهام نقض تحریم های ایران بازداشت کرد.

بازداشت یک سنگاپوری در اندونزی به اتهام نقض تحریم ایران

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی جاکارتا پست، پلیس جزایر ریائوی اندونزی در حال تحقیق در خصوص لیم یونگ نام، یک شهروند سنگاپوری است که به دلیل صادرات تجهیزات الکترونیکی ساخت آمریکا به وسیله سنگاپور از سوی وزارت دادگستری آمریکا تحت تعقیب است.

دولت آمریکا از پلیس اندونزی خواسته اند تا لیم را بازداشت و وی را به آمریکا مسترد نماید، در حالی که سنگاپور در کوشش برای ممانعت از این استرداد است و اعلام نموده که مظنون هیچ قانونی را در داخل خاک آمریکا نقض ننموده است.

آدج کومر هارتونو، سخنگوی پلیس جزایر ریائو گفت، پلیس در حال تحقیقات در خصوص لیم است که روز آدینه در هنگام ورود به باتام توسط ماموران بخش مهاجرت دستگیر شده است.

هارتونو از بیان جزئیات بیشتر خودداری کردو تنها به بیان این موضوع بسنده کرد که پلیس بر اساس درخواست وزارت دادگستری آمریکا دستور دستگیری این تبعه سنگاپوری را به مقامات بخش مهاجرت صادر نموده است.

بر اساس اطلاعاتی که جاکارتا پست به دست آورده، لیم، یکی از 4 شهروند سنگاپوری است که متهم به صادرات غیرقانونی ماژول های رادیویی ساخت آمریکا به وسیله سنگاپور است. 3 مظنون دیگر با نام های بنسون هیا سو، لیم کو سنگ و وونگ یوه لان شناسایی شده اند.

این پرونده اولین بار در اکتبر 2011 و پس از آن فاش شد که 2 نفر از مظنونان پرونده به آمریکا مسترد شدند. دولت آمریکا همچنین خواهان استرداد لیم به این کشور است و ادعا می نماید که وی قانون تحریم های آمریکا علیه ایران را نقض نموده است.

ایروانتو سهیلی، رئیس دایره تجسس و اعمال قانون در اداره مهاجرت باتام گفت، از اداره متبوع وی خواسته شده بود تا لیم را بازداشت نماید.

سهیلی اضافه نمود: این بازداشت بر اساس درخواست اینترپل صورت نگرفته، بلکه درخواست از سوی پلیس ملی اندونزی بوده است. وی در صدر لیست افراد تحت تعقیب پلیس قرار داشته است.

149

منبع: تسنیم
انتشار: 25 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 675

به "بازداشت یک سنگاپوری در اندونزی به اتهام نقض تحریم ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازداشت یک سنگاپوری در اندونزی به اتهام نقض تحریم ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید