بازنشستگان در تقلای بازگشت به کار

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، مدیریت صندوق بازنشستگی استان سمنان با بیان اینکه بسیاری از بازنشستگان می خواهند که به بازار کار برگردند گفت: مهمترین دلیل این اشتیاق به بازگشت این است که حقوق ها کفاف زندگی آنها را نمی دهد.

بازنشستگان در تقلای بازگشت به کار

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، صادق نیکدل در نشستی با خبرنگاران اظهار کرد: تداوم همسان سازی پلکانی حقوق ها که دو سال است که اجرا می گردد می تواند به مرور این مشکل بازنشستگان را مرتفع کند.

وی با اشاره به افزایش حقوق بازنشستگان در دو سال اخیر اضافه نمود: با وجود اینکه حقوق کارمندان سال جاری 6درصد افزایش یافته میزان دریافتی و حقوق بازنشستگان 20درصد افزایش داشته است.

این مدیر مسوول همسان سازی حقوق بازنشستگان و تداوم آن را یکی از مهمترین دغدغه های این صندوق عنوان و اظهار کرد: اگر در سال آینده نیز مثل دو سال اخیر منابع اجرای این طرح تامین و حقوق بازنشستگان به صورت پلکانی و به تدریج افزایش یابد، بخشی از مسائل این قشر مرتفع و اقبال آنها به بازگشت به کار نیز کمتر می گردد.

وی با بیان اینکه براساس برنامه ششم میزان حقوق بازنشستگان باید به 85درصد حقوق شاغلین برسد گفت: اگر این قانون عملیاتی و اجرا گردد بعید است دیگر بازنشستگان با وجود افزایش سن برای اشتغال مجدد کوشش نمایند.

مدیریت صندوق بازنشستگی استان سمنان از وجود 19 هزار بازنشسته تحت پوشش این صندوق اطلاع داد و با اشاره به رشد روند روبه رشد جمعیت بازنشسته ها در استان اضافه نمود: سال 77 که صندوق در استان کار خود را آغاز نموده شمار بازنشستگان استان پنج هزار و 400 نفر و آمار شاغلین 14 هزار نفر بوده اما امروز شمار بازنشستگان به 19 هزار نفر و آمار شاغلین ما به حدود 10 هزار نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه 5000 بازنشسته زن در استان وجود دارد اضافه نمود: 14 هزار نفر از بازنشستگان صندوق بازنشستگی استان سمنان را نیز مردان بازنشسته تشکیل می دهد.

پیشی دریافت بازنشستگان از شاغلین

مدیریت صندوق بازنشستگی استان سمنان پیشی دریافت بازنشستگان از شاغلین را نتیجه بازنشستگی های قبل از موعد در دولت های قبل و به زیان این صندوق دانست و توضیح داد: اقدامات غیرکارشناسی گذشته سبب گردیده که تعادل ها بهم خورده و از همین رو یکی از سه چالش بزرگی که کشور با آن روبرو است، مسئله صندوق های بازنشستگی است.

وی با بیان اینکه منابع صندوق ها کاهش و شمار بازنشسته ها افزایش یافته اظهار داشت: از همین رو صندوق ها نیازمند حمایت ویژه دولت و مسوولان هستند.

مدیریت صندوق بازنشستگی استان سمنان ادامه داد: اگر فرآیند بازنشستگی ها روان عادی و طبیعی خود را طی کند سالانه 500 تا یک هزار نفر به بازنشسته های استان اضافه خواهد شد.

حداقل و حداکثر دریافتی بازنشسته ها در سمنان

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص حداقل و حداکثر دریافتی بازنشسته ها در این استان گفت: حداقل دریافتی بازنشسته ها در استان یک میلیون و 138 هزار تومان و حداکثر دریافتی آن که مربوط به قضات و اعضای هیئت علمی دانشگاه هاست که 16 میلیون تومان است.

نیکدل با بیان اینکه شمار بازنشستگانی که حقوقی نزدیک به حداقل ها یا حداکثرها دریافت می نمایند بسیار کم است توضیح داد: 96 درصد بازنشستگان استان سمنان کمتر از 3 میلیون تومان حقوق دریافت می نمایند .

مدیریت صندوق بازنشستگی استان یادآوری کرد: متوسط حقوق دریافتی بازنشستگان تحت پوشش این صندوق در استان سمنان دو میلیون و 200 هزار تومان است.

وی با بیان اینکه قریب 6 درصد بازنشستگان استان حقوقی کمتر از یک و نیم میلیون تومان دارند اضافه نمود: حقوق حدود 90 درصد بازنشستگان استان بین یک و نیم تا سه میلیون تومان است ضمن اینکه سه درصد بازنشستگان بین سه تا 6 میلیون تومان و یک درصد آنها نیز حقوقی بیش از 6 میلیون تومان دارند.

وی با بیان اینکه همسان سازی حقوق و بیمه تکمیلی دو دغدغه اصلی مسوولان صندوق بازنشستگی در سطح کشور است گفت: متاسفانه دستگاه ها بعد از بازنشسته شدن نیروهای خود هیچ خدمتی به آنها ارائه نمی دهند و از این رو بیمه تکمیلی بازنشسته ها به باری بر دوش صندوق تبدیل گردیده است.

وی گفت: دولت باید یا دستگاه ها را موظف کند که بخشی از بیمه تکمیلی بازنشسته های خود را پرداخت نمایند و یا اینکه رقمی به بودجه سالانه صندوق ها اضافه کند.

نیکدل از افزایش دریافتی بازنشستگان از محل بیمه تکمیلی اطلاع داد و گفت: مهمترین دلیل این مهم افزایش تعرفه های درمانی و پزشکی است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 19 هزار عضو این صندوق 29 هزار بار مراجعه برای استفاده از خدمات بیمه تکمیلی داشتند گفت: این رقم سال جاری به 39 هزار بار افزایش یافته و این در حالی است که کمتر از هزار نفر به جمعیت بازنشسته های استان اضافه گردیده است. ضمن اینکه میزان دریافتی بازنشستگان استان در بیمه تکمیلی از چهار میلیارد و 700میلیون تومان به 7 میلیارد و 700میلیون تومان رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 61

به "بازنشستگان در تقلای بازگشت به کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازنشستگان در تقلای بازگشت به کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید