بخش موبایل LG به آخر خط رسید؛ نگاهی دوباره به 6 گوشی برتر

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، در نهایت اتفاقی که انتظارش را داشتیم، رخ داد. ساعاتی قبل شرکت LG تعطیلی بخش موبایل خود را رسما تأیید کرد. در این رابطه طی ماه های گذشته گزارش های مختلفی منتشر شده بود و حتی LG مدتی مشغول مذاکره با دیگر شرکت ها برای فروش بخش موبایل خود بوده است. در هر صورت حالا که گوشی های LG به آخر خط رسیده اند، در ادامه به 6 نمونه از بهترین گوشی های ساخت این شرکت می پردازیم.

بخش موبایل LG به آخر خط رسید؛ نگاهی دوباره به 6 گوشی برتر

باید خاطرنشان کنیم در این فهرست فقط گوشی های مبتنی بر برند LG مطرح شده اند و به همین خاطر خبری از پیکسل، نکسوس 4، نکسوس 5 و نکسوس 5X نیست.

LG G2 (2013)

Optimus G اولین گوشی سری G شرکت LG بود که در مقایسه با پرچم داران HTC و سامسونگ حرف زیادی برای گفتن داشت. اما شرکت LG بر مبنای آن، گوشی موبایل G2 را راهی بازار کرد.

اولین گوشی های سری G از توان بالایی بهره می برند و همچنین تعبیه دکمه های تنظیم صدا و پاور در پنل پشتی سروصدای زیادی را ایجاد کرد. لازم به ذکر است این تعیینه تا سال 2016 در سری G وجود داشت. از بین تعیینات گوشی G2 می توانیم به اسنپدراگون 800، 2 گیگابایت حافظه رم، باتری بزرگتر نسبت به گلکسی S4 و HTC One M7 و همچنین بهره گیری از دوربین باکیفیت اشاره کنیم.

LG G3 (2014)

گوشی موبایل LG G3 را می توانیم به عنوان یکی از نقاط اوج کوشش های این شرکت برای ساخت یک پرچم دار به حساب آوریم. این گوشی رقیب قدری برای گلکسی S5، گوگل نکسوس 6 و HTC One M8 و… بود.

گوشی G3 برای اولین بار از دو ویژگی جالب بهره می برد. این گوشی مجهز به ماژول فوکوس اتوماتیک لیزری بود که از ربات جاروبرقی به این گوشی راه پیدا کرد. در حال حاضر بسیاری از گوشی های پرچم دار از این تعیینه بهره می برند و تا حد زیادی همه گیر شده است. همچنین باید بگوییم که G3 یکی از اولین گوشی های به نمایشگر QHD بود و سامسونگ و دیگر شرکت ها بعدها به بهره گیری از این رزولوشن روی آوردند.

علاوه بر این، نباید قابلیت Knock Code را از قلم بیندازیم که جایگزینی برای قفل های مبتنی بر الگو یا رمز بود. این تعیینه به کاربران اجازه می داد که حتی هنگام خاموش بودن نمایشگر، با بهره گیری از الگوی چهارضربه ای قفل گوشی را باز نمایند. در این روش کاربران فقط باید بر روی نواحی تعیین در نمایشگر ضربه می زدند. حسگر اثر انگشت این روش را منسوخ کرد ولی روی هم رفته راه حل خلاقانه ای برای این موضوع بود.

LG G4 (2015)

در سال 2015 گوشی موبایل LG G4 از راه رسید که پنل پشتی چرمی آن با استقبال روبرو شد. بعد از LG، شرکت های دیگری مانند هواوی، اوپو و ویوو از این تعیینه کپی برداری کردند. این گوشی از دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی به همراه سنسور مختص تشخیص رنگ ها بهره می برد که منجر به ثبت عکس های بهتری می شد. همچنین باید به بهبود کیفیت عکس های ثبت شده در محیط های کم نور هم اشاره کنیم.

این گوشی ضمناً از کارت حافظه microSD بهره می برد و دارای باتری قابل تعویض بود که هر دوی این قابلیت ها در سری گلکسی S6 وجود نداشتند. البته نباید مشکل بوت لوپ یا همان بالا نیامدن گوشی و ریست شدن های متعدد را از قلم بیندازیم که تعداد زیادی از گوشی های LG از جمله G4 را درگیر خود کرد. همین مسائل سروصدای زیادی را ایجاد کردند و اعتماد کاربران تا حد زیادی خدشه دار شد. اما به غیر از این مشکل، در کل گوشی جذابی بود.

LG V20 (2016)

بعد از مسائل پیش آمده برای G5، شرکت LG در همان سال از گوشی محبوب V20 رونمایی کرد. این اولین گوشی LG با تکنولوژی quad DAC بود که کیفیت صدا را تا حد زیادی بهبود می بخشید و بعد از آن تمام پرچم داران LG با این تعیینه راهی بازار شدند.

گوشی موبایل LG V20 همچنین دارای نمایشگر ثانویه در بالای نمایشگر اصلی بود که برای نمایش نوتفیکیشن ها، تنظیمات سریع و دیگر موارد این چنینی استفاده می شد. این شرکت با استفاده از نمایشگرهای همواره روشن، این تعیینه را کنار گذاشت اما در هر صورت قابلیت جذابی بود.

علاوه بر این، در دورانی که بیشتر گوشی ها از باتری های غیرقابل تعویض بهره می بردند، این گوشی پرچم دار با باتری قابل تعویض معرفی گردید و کاربران به راحتی می توانستند باتری را تعویض نمایند. باید خاطرنشان کنیم متأسفانه این گوشی هم با مشکل بوت لوپ روبه رو شد.

LG G6 (2017)

شرکت LG در سال 2016 با عرضه G5 مرتکب اشتباه بزرگی شد. اگرچه این گوشی برای اولین بار از دوربین اولترا واید بهره می برد و یک گجت ماژولار بود، اما هیچ کدام از این ها نتوانستند نظر کاربران را جلب نمایند. این شرکت با عرضه G6 کوشش کرد اشتباهات خود را جبران کند.

از بین ویژگی های قابل توجه این گوشی به مقاومت در برابر نفوذ آب، نسبت تصویر 18:9 نمایشگر و استفاده دوربین اصلی و اولترا واید از سنسور مبتنی بر رزولوشن برابر می توانیم اشاره کنیم.

البته شرکت LG برای این گوشی رویکرد عجیبی را اتخاذ کرد و بعضی از ویژگی های آن مانند quad DAC و شارژ بی سیم فقط برای تعدادی از بازارها ارائه شدند. یک تصمیم عجیب دیگر هم استفاده از چیپست مربوط به سال قبل به جای چیپست جدید بود. در آن موقع اعلام شد که سامسونگ تمام ظرفیت فراوری اسنپدراگون 835 را سفارش داده ولی کوالکام این موضوع را تکذیب کرد.

در هر صورت گوشی موبایل G6 نشان داد که این شرکت همچنان می تواند گوشی های جذابی را بسازد اما اتخاذ همین تصمیم های عجیب و غریب به ضرر آن تمام شد. شرکت LG در ادامه این تصمیم های عجیب را ادامه داد و مثلا گوشی G8 را در مناطق مختلف با دوربین دو یا سه گانه عرضه کرد.

LG V60 (2020)

در انتهای این فهرست باید به آخرین پرچم دار مرسوم LG بپردازیم که از اسنپدراگون 865، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و شارژ بی سیم بهره می برد. دوربین های این گوشی در برابر رقبا حرف زیادی برای گفتن داشتند. LG V60 در ابتدا با قیمت 900 دلار راهی بازار شد ولی خیلی زود قیمت آن کاهش پیدا کرد.

البته این گوشی هم بی نقص نبود. به عنوان مثال می توانیم به فقدان دوربین تله فوتو، پشتیبانی نکردن از رفرش ریت بالا و وزن زیاد اشاره کنیم. اما در هر صورت گوشی قدرتمند و مناسبی بود که از عمر باتری بالایی بهره می برد.

شرکت LG طی سال ها فعالیت در بازار موبایل، گوشی های جذاب و خاطره انگیز زیادی را عرضه نموده ولی در این مطلب همان طور که در ابتدا گفتیم فقط به 6 نمونه از آن ها پرداختیم. به نظر شما کدام پرچم دار ساخت LG بهترین گوشی این شرکت محسوب می گردد؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

  • آیا بخش موبایل LG سزاوار مرگ است؟

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 7715

به "بخش موبایل LG به آخر خط رسید؛ نگاهی دوباره به 6 گوشی برتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش موبایل LG به آخر خط رسید؛ نگاهی دوباره به 6 گوشی برتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید