بعیدی نژاد: پرداخت غرامت لندن به بانک ملت یک موفقیت حقوقی است

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، حمید بعیدی نژاد سفیر کشورمان در لندن از پرداخت غرامت لندن به بانک ملت اطلاع داد و آن را یک موفقیت حقوقی برای ایران خواند.

بعیدی نژاد: پرداخت غرامت لندن به بانک ملت یک موفقیت حقوقی است

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حمید بعیدی نژاد سفیر کشورمان در لندن از پرداخت غرامت لندن به بانک ملت اطلاع داد.

وی روز آدینه در حساب توئیتری خود نوشت: غرامت دولت انگلیس به بانک ملت که بر اساس رأی چهار ماه پیش دادگاه می باید به آن بانک پرداخت میشد، پرداخت شده است. این غرامت بر مبنای رأی دادگاه بریتانیا و بعلت غیر قانونی بودن تحریمهایی میباشد که خزانه داری انگلیس از سال 2009 میلادی برای چند سال بر علیه بانک ملت اعمال نموده بود.

وی اضافه کرد: نتیجه دادگاه بریتانیا و الزام خزانه داری آن کشور به پرداخت غرامت به بانک ملت یک موفقیت مهم حقوقی برای ایران محسوب میشود.

به گزارش فارس، بانک ملت که دولت 17 درصد در آن سهام دارد به دلیل اعمال تحریم دولت انگلیس علیه این بانک در سال 2009 از دولت این کشور به دادگاه عالی انگلیس شکایت کرد چرا که این تحریم ها فعالیت بانک ملت در نظام اقتصادی انگلیس را ممنوع می کرد و از هرگونه تعامل اقتصادی این بانک با دیگر شرکت ها جلوگیری می کرد.

روزنامه تایمز روز آدینه نوشت: اطلاعات به دست آمده نشان می دهد دولت انگلیس برای پرداخت 1.25 میلیارد پوند غرامت مصالحه شده به بانک ملت از یک کشور ثالث استفاده نموده است تا بتواند تحریم های آمریکا را دور بزند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 806

به "بعیدی نژاد: پرداخت غرامت لندن به بانک ملت یک موفقیت حقوقی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعیدی نژاد: پرداخت غرامت لندن به بانک ملت یک موفقیت حقوقی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید