برترین درمان های خانگی مسمومیت غذایی

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، یک روش برای درمان خانگی مسمومیت مصرف مایعات است. زیرا به مقابله با اثرات منفی مسمومیت غذایی یاری زیادی می نماید.

برترین درمان های خانگی مسمومیت غذایی

اغلب افراد مسمومیت و حالت تهوع را برای یک بار هم که شده، در زندگی خود تجربه می نمایند. مصرف غذاهای مانده، آب آشامیدنی آلوده، غذاهای آلوده به مواد شیمیایی یا پرخوری ازجمله دلایل ابتلا به مسمومیت است. مسمومیت غذایی با علائمی مثل اسهال، استفراغ، ناراحتی معده و گاهی هم سردرد همراه است. خبرنگاران در این مطلب به آنالیز مسمومیت غذایی و درمان خانگی آن می پردازد.

بدن را هیدراته کنید

یک روش برای درمان خانگی مسمومیت مصرف مایعات است. زیرا به مقابله با اثرات منفی مسمومیت غذایی یاری زیادی می نماید. اسهال و استفراغ می تواند باعث کم آبی بدن گردد. مکیدن تکه های یخ و خوردن جرعه های کوچک آب می تواند نقطه آغاز خوبی برای رفع کردن مسمومیت باشد.

نوشابه های گازدار غیرکافئین دار، چای بدون کافئین و آب مرغ و سبزیجات هم می تواند کم آبی بدن را رفع کند.

غذای نرم بخورید

برای مسمومیت غذایی و درمان خانگی بهتر است به سراغ غذاهایی بروید که هضم آن برای معده ساده باشد. غذاهای نرم، کم چرب و باکمی فیبر می تواند در این زمان مفید باشد.

غذاهایی که معده قادر به هضم آن هاست عبارت اند از: موز، غلات، سفیده تخم مرغ، عسل، بلغور جو دوسر، ژلاتین، سیب زمینی کبابی، کره بادام زمینی، برنج، نان تست و سیب.

دمنوش زنجبیل بخورید

یک راه برای درمان خانگی مسمومیت و حالت تهوع نوشیدن دمنوش هایی است که به تسکین معده یاری می نمایند. برای این کار بهتر است یک فنجان چای زنجبیل مصرف کنید. بهتر است تا به دست آوردن کامل سلامتی، روزانه یک فنجان چای زنجبیل را میل کنید.

خوردن ماست و پودر بلوط

برای درمان مسمومیت غذایی بعد از چند ساعت برترین راه مصرف ماست است. این ماده غذایی به پاکسازی دستگاه گوارش یاری زیادی می نماید و باعث می گردد از شر باکتری های مضر خلاص شوید. اگر ماست را با کمی پونه یا نعناع خشک ترکیب کنید، تاثیر بیشتری در درمان مسمومیت غذایی دارد. اگر مسمومیت با معده درد شدید همراه است، یک فنجان ماست را با یک قاشق غذاخوری پودر بلوط ترکیب نموده و بخورید.

مسمومیت غذایی با کنسرو ماهی

ماهی و کنسرو ماهی ازجمله غذاهایی هستند که خیلی زود باعث مسمومیت می شوند. خوردن ماهی مانده، نپخته و خام خیلی زود باعث مسمومیت می گردد. از سوی دیگر کسانی که طبع سرد دارند، خیلی سریع تر از دیگران دچار مسمومیت غذایی با ماهی می شوند. برای درمان چنین مسمومیتی باید مواردی را که گفته شده، انجام دهید. در موارد شدید برای درمان مسمومیت غذایی با ماهی حتما به پزشک مراجعه کنید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر علت مسموم شدن مصرف میوه و سبزیجات نشسته، غذای مانده یا گوشت نپخته و خام است، می توانید در منزل آن را درمان کنید. اما اگر به مسمومیت دارویی مبتلا شده باشید، مراجعه به پزشک الزامی است. اگر مسمومیت ناشی از مواد غذایی شما بعد از 24 ساعت رو به بهبودی نرفت، حتما به پزشک مراجعه کنید.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب با 3 معجزه گر برای سم زدایی کبد آشنا شوید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 16 تیر 1401 بروزرسانی: 16 تیر 1401 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 12806

به "برترین درمان های خانگی مسمومیت غذایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین درمان های خانگی مسمومیت غذایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید